Announcement

Collapse
No announcement yet.

simulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • simulator

    Har en enkel simulator (FMS). Denne lærte jeg å fly mitt RC fly, med godt resultat.

    Jeg har nå lyst å lære meg helikopter, men sliter med innstilling av kontroll. Er der noen som kan hjelpe??
    "KOSEKROK"
    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
    Cessna 177 Cardinal on float
    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

  • #2
    Det er det sikkert ...
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      Nå er det lenge siden jeg brukte FMS, men det eneste du må gjøre er å gå inn på kalibreringa av kontrollen, og sette kanalene på helistyring likt som på flystyring.

      Da burde det funke

      Comment


      • #4
        Jeg har flydd masse helikopter på FMS. Bruk vanlig flyprogram på radioen, ikke no CCPM eller andre mikser. Lag en egen modell på radioen for simulator. Under kalibrering/mapping må du velge hvilke kanaler som brukes til nick, roll, yaw osv. Og du må prøve deg fram med reversering på de ulike kanalene.
        Det finnes en annen gratis simulator som også kan være verdt å prøve: Loading...

        Comment


        • #5
          Takker for nyttige tips. Har lastet ned simulator som anbefalt og prøver å få kontrollene til å funke. Det er imidlertid dette som har vært problemet. Bruker jeg samme kontrollene på helikopter som fly stemmer ikke dette. Jeg får prøve meg frem.......har ikke tenkt å gå i lufta før simolatoren sitter..........den metoden har jeg prøvd med fly uten særlig bra resultat
          "KOSEKROK"
          T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
          Cessna 177 Cardinal on float
          Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

          Comment

          Working...
          X