Announcement

Collapse
No announcement yet.

System i smådelene.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • System i smådelene.

    Med årene får man mye smådeler. Noen av oss handler dessuten en del ting vi vet vi får bruk for stadig vekk og bare må ha hjemme for å slippe å springe på hobbysjappa for den minste ting. Problemet kan bli å holde styr på alt dette.
    Jeg bruker to typer rimelige oppbevaringskasser. Den ene typen har flyttbar innredning og brukes til servoer, mottakere, batterier, kabler, brytere, knivblader, motordeler, lim osv. Den andre typen har løse bokser. I disse har jeg servoskruer, servohorn, hengsler, linker, bøssinger, instrumenter og alt annet der jeg kan ha bruk for å ta med de enkelte boksene på byggebordet.
    Dem er merket på framsiden så jeg finner alt uten å lete, og stablet opp på et lite bord tar det ikke mye plass. Et must
    Attached Files
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    psyko
    MFK Blue Max
    www.mfkbluemax.com

    Comment


    • #3
      Lurer på hva som menes med "psyko" ?
      Kanskje tipset mitt bare var for dumt........
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        tipset er konge. biltema?

        Comment


        • #5
          Biltema og Torshov ja.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Stiligt. Takker for tipset om å merke eskene (jeg går igjennom mine 4 ganger hvergang jeg skal ha noe da jeg har visse problemer med husken).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Skjønner jeg må gjøre noe... Bedre med delene i slike bokser enn utover på bordet
              Theodor Bastberget

              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
              http://www.modellhelikopter.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo
                Lurer på hva som menes med "psyko" ?
                Kanskje tipset mitt bare var for dumt........
                Nei absolutt ikke.
                Veldig bra.

                Det var litt ironi, og du er ganske lik Monica i TV serien Friends
                MFK Blue Max
                www.mfkbluemax.com

                Comment


                • #9
                  Den er grei Jippe
                  Men: hva er Friends? Og hvem er Monica? Er visst ingen TV-slave
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    En dame som har relativt god kontroll på organisering, rydding osv...
                    MFK Blue Max
                    www.mfkbluemax.com

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bruker selv en lenge prøvet teknikk på hobbyrommet:
                      Man setter seg ved pulten, som er så overlesset av ting, tang, balsaflis osv at halvparten hadde vært en skandale..
                      Deretter strekker man armene rett frem (som i "trim for eldre"..). Beveg armene i en utovervendende, sirkulær bevegelse (taram, taram... og-ut-og-strekk-og inn-og-puuuuust..), slik at man rekker over størst mulig av det overnevnte arbeidsbord.
                      De dubeditter, verktøy, lim, skruer o.l. man ikke rekker på denne måten ansees som "borte".
                      Da er det bare å labbe rett til hobbybutikken og kjøpe nytt...
                      Aner ikke hvor mange poser skruer, glødeplugger, lim, skrutrekkere, umbrako-sett o.l. jeg har måttet handle pga. denne metoden

                      Alt fungerer upåklakelig helt til en viss bedre halvdel tilfeldighvis trenger en skrutrekker til å "reparere" mixmasteren eller noe i den dur.
                      -Vips; Kaos!!

                      Ved hjelp av denne metoden har jeg nå fylt opp alle skuffer til randen med 5 av hvert av alt. Det er rart hvordan ting våkner opp fra de evige balsatrær, eller fra de evige verktøy-sletter de ytterst få ganger man (eller overnevnte bedre halvdel...) tar seg i nakkeskinnet og rydder hobbyrommet.
                      La dette bli en advarsel... Ryddighet skaper kaos
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #12
                        Jeg er sterk tilhenger av Thinnthinn's system. Jeg vet jeg har et bord på hobbyrommet et sted, men jeg har problemer med å finne det.

                        All respekt til dem som greier å holde orden i sakene sine. Jeg prøver stadig vekk å rydde opp og systematisere, men det har bare endt opp med at jeg har minst 10 paralelle systemer, og ingen av dem funker. Etterhvert har jeg gått over til å legge fra meg ting rett ved der jeg står.

                        Den store fordelen med denne teknikken er gjensynsgleden du opplever når du for eksempel løfter et halvt balsaflak og finner den servoen du lette etter hele forrige helg.

                        Jeg delte en stund hobbyrom med en kompis med samme problem. Vet ikke hvor mange ganger det ble sagt: "Tenk hvor mye vi kunne gjort hvis vi slapp å lete etter verktøyet hele tida"

                        Comment


                        • #13
                          Gjensynsglede!!!! Den var god og beskrivende :P
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #14
                            Nemen, er det her du er stakkar liten. kome til pappa så skal vi se om vi ikke finner ett fly som du passer i.

                            Kjent frase om bortkomne servoer, batterier, strøm brytere og diverese motorer. Noen som kjenner seg igjen
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment

                            Working...
                            X