Announcement

Collapse
No announcement yet.

her er noen tips!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • her er noen tips!

    bygde en edge nå for litt siden, og fant ut av noen problemer som jeg brukte litt tid på og finne ut, så jeg poster dem her

    #1
    på en kyosho edge 540 (og andre såklart) så er høyderorene delt, noe som da må ha en link som går i en Y, den lager du da utenfor kroppen og skal da dyttes inn i kroppen og komme ut av 2 hull bakerst i kroppen, det var ikke så lett som det høres ut, det er klin umulig og dytte den Y'en inn der og få begge de pianotrådene til og treffe de hullene de skal, så jeg tok et plastikrør som var litt større inre diameter en pianotråden, og dyttet inn fra bakkant og inn i kroppen (2 rør, ett i hvert hull) og da var det bare og dytte den Y'en inni hvert sitt rør og dytte i vei så kommer de ut der du vil ha dem! enkelt!

    #2
    på mange modeller så skal balanserorservoen sitte midt i vingen og servoledningene skal dras ut gjennom hull i spantene, dette er ikke så lett når det ikke er lagt opp trå til og dra, det er 2 løsninger: den ene er og ta tynn kjetting og dytte den gjennom det første hullet, så ta vingen på høykant og riste, da kommer kjettingen dit den skal. den andre måten er litt billigere (spesielt hvis man fisker), då gjør du akkurat det samme bare med fiskesnøre og med et bly i enden.

    håper disse kan komme til hjelp!

    (har du noen flere tips kan du gjerne poste dem her)
    Attached Files
    Last edited by opa; 21-02-09, 09:15.
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

  • #2
    Originally posted by opa View Post
    bygde en edge nå for litt siden, og fant ut av noen problemer som jeg brukte litt tid på og finne ut, så jeg poster dem her

    #1
    på en kyosho edge 540 (og andre såklart) så er høyderorene delt, noe som da må ha en link som går i en Y, den lager du da utenfor kroppen og skal da dyttes inn i kroppen og komme ut av 2 hull bakerst i kroppen, det var ikke så lett som det høres ut, det er klin umulig og dytte den Y'en inn der og få begge de pianotrådene til og treffe de hullene de skal, så jeg tok et plastikrør som var litt større inre diameter en pianotråden, og dyttet inn fra bakkant og inn i kroppen (2 rør, ett i hvert hull) og da var det bare og dytte den Y'en inni hvert sitt rør og dytte i vei så kommer de ut der du vil ha dem! enkelt!

    #2
    på mange modeller så skal balanserorservoen sitte midt i vingen og servoledningene skal dras ut gjennom hull i spantene, dette er ikke så lett når det ikke er lagt opp trå til og dra, det er 2 løsninger: den ene er og ta tynn kjetting og dytte den gjennom det første hullet, så ta vingen på høykant og riste, da kommer kjettingen dit den skal. den andre måten er litt billigere (spesielt hvis man fisker), då gjør du akkurat det samme bare med fiskesnøre og med et bly i enden.

    håper disse kan komme til hjelp!

    (har du noen flere tips kan du gjerne poste dem her)
    Ang. balanserorservoene har jeg brukt litt hyssing, og en støvsuger. Har da sugd hyssingen igjennom vingen, det fungerer ypperlig!
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

    Comment


    • #3
      Støvsuger er artig, det har jeg aldri prøvd. Jeg pleier å stikke inn en pianotråd og tape fast servoledningen til den før jeg drar den tilbake. Det fungerer også i isoporvinger med kun spor til ledning (ikke stort nok til kontakt)

      Et alternativ for høyderor (som beviselig ikke fungerer særlig bra) er å sette på en strikk som holder endene sammen og kutte av strikken med en skalpell nå endene er synlige gjennom hølet bak i kroppen. Forferdelig opplegg, da er ditt forslag med to fleksirør bedre, det skal jeg prøve neste gang.
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment

      Working...
      X