Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verktøy til ball links..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verktøy til ball links..

    Jeg er på utkikk etter en ball link plier og et håndtak til å skru ball links med.. Er det noen som har anbefalinger? Skal bruke disse på Trex 450/500/700..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Originally posted by Brumm View Post
    Jeg er på utkikk etter en ball link plier og et håndtak til å skru ball links med.. Er det noen som har anbefalinger? Skal bruke disse på Trex 450/500/700..
    Jeg har denne Align-tanga. Er ikke 100% fornøyd, men det funker greit nok. Har slipt litt av sidene så den blir smalere, og fjernet noen grader innvendig.
    HeliDirect - Your #1 Sources for R/C Helicopters, FPV, Jets and More.

    Dette håndtaket gjør susen:
    HeliDirect - Your #1 Sources for R/C Helicopters, FPV, Jets and More.
    Det var overraskende stort, men det gjør det jo bare lettere å skru. Bruker disse på 450 og 500.

    Comment


    • #3
      Takk for tipset..

      Det håndtaket er vel det samme som elefun selger?: HR1008 - Heli Ball End Tool
      Passer det til linkene på 450/500/700?

      Hvis du ikke er fornøyd med tanga går jeg nok for en annen tang.. Noen som har testet denne:HR1033 Curved Tip Ball Link Plier ?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Jeg bruker K10338TA Ball Link Plier (det er vel den samme som Ferry ikke er så fornøyd med?).

        Den fungerer bra både til både T-Rex 600 og Blade 400. 700 vet jeg ikke noe om (enda) Det går som en drøm sammenlignet med å løsne linkene med skrutrekker/tang/fingrene. Jeg kan jo ta den med på stripa en dag hvis du vil teste.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Etter det jeg husker så har Hirobo noe kvalitetsverktøy til formålet .... hos Norwegian Modellers
          Øyvind

          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

          Comment


          • #6
            Takker for alle svar.. Ser ut som jeg fant det jeg var ute etter hos elefun
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Originally posted by joto View Post
              Jeg bruker K10338TA Ball Link Plier (det er vel den samme som Ferry ikke er så fornøyd med?).
              Det stemmer, det er den jeg har. Jeg prøvde den litt i dag, for å huske hva jeg ikke liker. Den funker helt ok på 500. Men er litt bred for å løsne linkene fra øvre del på swashplata på 450. Og det er der jeg bruker den oftest, for å justere tracking. En annen ting jeg ikke liker så godt er det ekle kneppet når linken løsner og tanga slår mot kula. Har vel faktisk opplevd grader i kula pga. dette. Men dette er flisespikkeri, og kan sikkert skyldes dårlig teknikk også. Det går jo an å holde igjen litt. Jeg har lurt litt på om en dirt cheap utgave som denne er bedre? 404 Not Found Koster ikke stort å prøve ihvertfall.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ferry View Post
                Det stemmer, det er den jeg har. Jeg prøvde den litt i dag, for å huske hva jeg ikke liker. Den funker helt ok på 500. Men er litt bred for å løsne linkene fra øvre del på swashplata på 450. Og det er der jeg bruker den oftest, for å justere tracking. En annen ting jeg ikke liker så godt er det ekle kneppet når linken løsner og tanga slår mot kula. Har vel faktisk opplevd grader i kula pga. dette. Men dette er flisespikkeri, og kan sikkert skyldes dårlig teknikk også. Det går jo an å holde igjen litt. Jeg har lurt litt på om en dirt cheap utgave som denne er bedre? 404 Not Found Koster ikke stort å prøve ihvertfall.
                Jeg har den også Den er fin til 250, men den er for liten til Blade 400 (og T-Rex 450, vil jeg anta). Gaffelen er for liten til å gape over kula.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment

                Working...
                X