Unconfigured Ad

Collapse

Oppbevaring av LiPo.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6935

Oppbevaring av LiPo.

Man blir litt skremt av alle historiene om LiPo`s som tar fyr og utsletter hele byer. Derfor har jeg vært på leting etter en brukbar måte å transportere mine LiPo-pakker når jeg drar på stripa.

På Biltema fant jeg et rimelig pengeskrin i metall. Dette kasta jeg innmaten til og foret innvendig med hard skumplast. Bildet under viser mer enn mange ord.

Dette skrinet kan man lett få plass til når man drar på stripa, og ha stående på gulvet i bilen så det er kjapt å ta tak i og lempe ut sideruta hvis det kommer sprakelyder fra innsiden av boksen.

Legg spesielt merke til den batteripakken som ligger i midten til venstre.... Da jeg åpnet skrinet for å ta ut en neve batterier for en tur på fotballbanen med Vertigo så jeg at to av cellene på et 3S2P Apogee 1660 hadde blåst seg opp!! Har en destruksjonsjobb å gjøre i dag, og jeg aner betydningen av brannsikker oppbevaring
    Attached Files
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!
  • Jippe
    • Mar 2004
    • 129

Bra tips!
    MFK Blue Max
    www.mfkbluemax.com

Comment

• Niklas
      • Sep 2003
      • 899

Greit tips å ha i bakhodet den dag jeg kjøper lipoly batteri(håper det ikke blir lenge til )

Et lite spm. Jarle; hvor mange Lipo-batteri har du?

Comment

• Vingemutteren
        • Jul 2002
        • 2421

Tror jeg talte over 20 pakker jeg gitt
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6935

Ja du spør... Har vel 25-26 pakker tror jeg.

Legg merke til de "store" som er på 3200mAh, 3S2P Super HD fra Flightpower, veier 220 gram og tåler 44,8 amp konstant og 64 ampere peak! Carbon-innpakning og kjøletabs mellom hver celle. Snacks.

Men det er uten tvil mine E-Tec 3S 700 mAh-pakker som er mest brukt. I blant blir dem tømt 2 ganger hver dag i Vertigo. Og jeg har 6 av dem

Comment

• affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5877

Har fått kjøpt meg noen flere pakker jeg også JOO:

Og noen må jo i den nye Robbe Spiritèn, Har 3S3P 1500HD Kokam, men vurderer 3S2P Super HD fra Flightpower. Fått de fra Grffin og hva er evt prisen på de?

Comment

• Niklas
              • Sep 2003
              • 899

Det blir lenge før jeg har like mange... Er litt redd for å begynne med sånne børsteløse oppsett og lipo- batterier når jeg ser hvor mange penger det har rent ut av kontoen til et noen her inne .(ikke ta noe personlig)

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6935

Ut av kontoen? Rekker ikke å komme inn engang Ostnik

Ja, fra Griffin affa. Betalte drøyt 1400 for hver av de to jeg kjøpte. Dessverre ikke testa ennå, skal opp med XL`n (forsinka pga livlig Vertigo-aktivitet) og i flybåten som havna under trappa.. (Hvor kom den fra?) Må bortom deg en dag og titte på den kremvisperen du har dratt i hus... Må kanskje handle el.heli jeg også, har sett på lenge! Siden jeg handler heli over en lav sko og selger uten å fly dem må jeg holde hjula i gang og handle nytt snart.

Comment

• Lars N
                  Moderator
                  • Apr 2002
                  • 2891

Godt tips ja!

Hei
                  Godt tips, men så ut som det var liten plass der. Du burde kjøpe en alu koffert på clas ohlson...du hadde jo vannvittig mye lipo
                  Lars Norberg

Comment

Working...