Unconfigured Ad

Collapse

Åseen motor til seilfly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snowtam
    • Jul 2008
    • 136

Åseen motor til seilfly?

Tenkte jeg skulle modde et friflukt seilfly (isopor) på ca 135 cm vingespenn, med ror og elektromotor. Har så liten peiling på motordragkraft på elektro osv.

Hvilken Turnigy motor kunne jeg ha brukt på denne tro? Før i tiden pleide vi å slenge på en coxmotor.
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by Snowtam
    Tenkte jeg skulle modde et friflukt seilfly (isopor) på ca 135 cm vingespenn, med ror og elektromotor. Har så liten peiling på motordragkraft på elektro osv.

Hvilken Turnigy motor kunne jeg ha brukt på denne tro? Før i tiden pleide vi å slenge på en coxmotor.
    Hvor mye veier flyet - hva har du av plass i nesa?
    Eventuelt se på et ARF som f.eks Easy Fly fra HK - finnes noen tråder om dette her på forumet.

Comment

• sveininge
      • Dec 2007
      • 1205

jeg har denne

er veldig fornøyd med den. flyr den med et 3 celles 1800 mah batteri.
      Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• Snowtam
        • Jul 2008
        • 136

Jepp, okei. Easyfly kjenner jeg godt til (har hatt et par). Det er bare for moroskyld at jeg vil mekke til dette selv. Lage balsaror, motorgondol (over vingene).

Flyet ha jeg bestilt, dette gode gamle http://www.modellers.com/Avdelinger/...cm-GU2000.aspx (før i tiden het det vel skyrider tror jeg)

Alt jeg trenger er egentlig bare en motor som jeg har tenkt til å slenge på en motorgondol. Så litt usikker på hva jeg kan bruke. Sikkert ikke så mye som skal til for å få denne opp. Funker sikkert bra selv med en typisk AXI 2204/54 motor.... (?)

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Sjekk RCG der er det en som har gjort jobben allerede med billigdeler...

Comment

• Snowtam
            • Jul 2008
            • 136

Se der ja, takk skal du jommen meg ha

Men fortsett å sleng på tips hvis fler har noen ideer

Comment

Working...