Unconfigured Ad

Collapse

Biltemalakk til solartex

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roffe_ek
    • Aug 2008
    • 254

Biltemalakk til solartex

Har noen erfaring med å lakke solartex med biltemas spraylakk? jeg lurer på om jeg kan bruke lakk ment for billakkering på Solartex eller skal jeg bruke hobbylakken de selger på sprayflasker?
    MVH
    Eystein
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

Blir litt omvendt svar........., men jeg sverger til quick lakk.
    Fyll opp en halv bøtte med varmt vann og legg boksen oppi, og rist grundig.(ikke mer enn 3 x) hehe. trykket øker og lakkpartiklene legger seg så fint på-

Comment

• Viggkri2
      • Nov 2005
      • 1048

Du kan bruke vanlig innendørs vannmaling, og fuelproofe med 2 komponent lakk etterpå, men da må første lakkstrøk bare dusjes tynt på. Billig og bra, vanvittig fargeutvalg da du kan få blandet akkurat den fargen du ønsker i små "prøvebokser".
      Fordrer sprøyteutstyr, men det er så billig at du tjener det inn på 2-3 fly.

Comment

• bth
        • Dec 2003
        • 1638

Har litt problemer med lakken jeg lakkerte på Solartex for 15-20 år siden. Har brukt Quick lakk og Bengalak. Begge Emaljelak. Problemet er at de blir sprø som eggeskall, og har en tendens til å sprekke å flasse av. Men dersom du ikke legger på altfor tykt burde det nok gå bra. Kanskje rengjøre Solartexen med lynol eller aceton før påføring for å få bedre feste.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

Comment

• arvid
          • Nov 2006
          • 1547

også bør det grunnes først

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

pleier å rengjøre med rødsprit, og som sagt her ikke legge på for tykt. da sitter det bra uten å sprekke og flasse av.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

Comment

• arvid
              • Nov 2006
              • 1547

helt riktig det. gjør ren texen med rødsprit først, så grunning, så fin pussing av denne, så gjøre grunninga ren med rødsprit også til slutt lakkere.
              blir så bra atte

Comment

Working...