Announcement

Collapse
No announcement yet.

vacuumbagging uten isopor støtte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vacuumbagging uten isopor støtte.

    heisann, tenker det er noen av dere som har allerede støpt litt isopor vinger og diverse, tenker å støpe 2 vinger selv straks, men jeg fikk litt stygge svinginger etter kutte tråden, og må derfor pusse litt på vingene for å få dem plane og fine, vil det blir suksess om jeg bare pakker dem inn med glassfiber og setter på vacuum pumpe, uten å ha den negative isoporstøtten rundt?

  • #2
    Har ikke støpt selv men etter å ha sett på noen DVD'er og lest på nettet så ser jeg at de anbefaler å bruke negativ form for å være sikker på at vingen ikke skal "vri" seg under baggingen.

    Comment


    • #3
      Jeg ser at det var flere som anbefaler "Vacuum bagging made easy" DVD'ene.
      Betalte med PayPal og etter en uke lå de i postkassa - litt overkill for det jeg holder på med men allikevel veldig lærerikt, skal du lage litt større vinger med foam kjerne er de innertier!

      Comment


      • #4
        jaa, er større vinger. begynner å få tak på kuttinga no! tålmådighet!!! treng deg på!!!!!!! her skal du motstand finne!
        hehehe, er alt som trengs!

        Comment


        • #5
          Hvis vingekjernene har en profil som er flat under, så går det greit å legge det på et helt flatt underlag, og legge noe vekt på toppen. 5 kilos ris-sekker duger her.legg noen lag med tørkepapir mellom sekken og bagen, så slipper du ris-mønster i vingen. (Gjett hvorfor jeg vet det) Hvis det er litt camber i profilen, så er det nesten greiere å kutte nye kjerner, hvis du allerede har utstyret stående.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            ja det er sym profil, lager en yakstra på 2.4m men om jeg finner en måte å beskytte vinge kanten, så blir det bare isopor, i shocky form, om ikke, så blir det glassfiber fly

            Comment


            • #7
              Du klarer ikke å sparkle negativene, der tråden har kutta feil da? Det trenger ikke være helt nøyaktig, så lenge det ikke stikker ut noen steder. Poenget er jo bare å forhindre at kjernen vrir seg, det er vakuumet som sørger for kontakt mellom mylar-gf-isopor.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment

              Working...
              X