Announcement

Collapse
No announcement yet.

glassfiber støping! siiiiste gang uten vacuum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • glassfiber støping! siiiiste gang uten vacuum

    fyyyy f-------n for noe dritt, fikk det jo overhode ikke til!!!! forbanna dritt.!
    no er det rett opp på elkjøp sitt el mottak og bøffe med seg kompressorer!
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh! frustrasjon ute å går!
    dere som har laget deres egne. er det hva som helst wastegate som kan gå, eller må jeg se etter småmotorer å plukke i fra?

    hilsen epoxy skadet kapia

  • #2
    ARF kapia, ARF Sterkt undervurdert.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      jaa heilt sant da der! men har jo ikke vet til å gi meg vettu skal få det til. hehehehhhehe
      er jo artigt å få det til da, men no blei dett rett og slett for lite, dvs vingene blei for små.

      Comment


      • #4
        Det var da voldsomt.......

        Sjekk post #7 i denne tråden - der har Ola laget en enkel å grei løsning uten noe ekstra fancy stasj. Tror ikke du trenger noe waqstegate i det hele tatt.

        Har sjekket litt rundt og det er ikke enkelt å få tak i en kjøleskap kompressor på lovlig vis i Oslo - har fått et telefon nummer til en på Stena Metall som er et av de firmaene som destruerer kjøleskap - for se om det er noe respons der.

        Comment


        • #5
          I have made the switch from the vacuum-bell from the distributor of an old 'analog' car, together with a micro-switch.
          dette er fra teksten til ola, slik jeg ser så har han brukt en vakuum klokka fra fordeleren på en eldre bil, dette er utifra jeg vet, det samme som wastegate på en turbobil.den har en stang som kommer ut, og ved ett trykk så går det staget inn og ut av klokken, så justerer en med skruene på stangen hvor du vil turboen skal kutte (slippe ut overtrykket)
          dette vil jo fungere snop i et slikt prosjekt.
          trenger du kompressor maby? ulovligt? det er ikke ulovligt å plukke på returstasjoner. er bare at alle setter opp att det er forbudt siden folk har en tendens til å rote noe jævligt når dem først er i gang, jeg snakka med en som jobber på elkjøp, og det var svære greier å plukke med seg det jeg trengte, men helst etter arb tid er store skilt om kamera og alt, men jeg slipper å være pauseunderholdning, siden det bare var bull. jeg er spennt på resultatet mitt i morgen. hadde vært artigt å få til å injisere epoxy med tynne duker. da er bagging en drøm!
          Last edited by Quadrocopter; 30-10-10, 23:23. Reason: rette opp QUOTE tegnet

          Comment


          • #6
            Originally posted by kapia View Post
            ..... dette er utifra jeg vet, det samme som wastegate på en turbobil.den har en stang som kommer ut, og ved ett trykk så går det staget inn og ut av klokken, så justerer en med skruene på stangen hvor du vil turboen skal kutte (slippe ut overtrykket) dette vil jo fungere snop i et slikt prosjekt......
            Greit - tenkte på noe helt annet når du sa wastegate

            Comment


            • #7
              skulle du hatt et stykk kompressor du også eller?

              Comment


              • #8
                Originally posted by kapia View Post
                skulle du hatt et stykk kompressor du også eller?
                Ja leter etter en, sub-Sonic hadde en han skulle selge men jeg har ikke hørt noe mer fra han.
                Vet du om noe kjøleskap kompressorer så skader ikke det heller!

                Comment


                • #9
                  jeg er temmlig sikker på at jeg får fatt i. sender deg en pm jeg når det er kommet innomhus så blir vi enige.

                  Comment


                  • #10
                    For de som tenker på å bruke en kjøleskap-kompressor, så husk å få med start-releet!
                    Uten det, så brenner kompressoren opp på et blunk.
                    Jeg bruker en gass-ejektor fra AGA. Den lager vakuum når den blir tilført trykkluft, og den er justerbar.
                    Eneste remediet jeg har i tillegg, er et vakumeter for å se fatisk vakuum som blir laget.
                    Helt uten ting som kan feile, og helt uten å mekke til noe som helst.

                    Jeg har leita og leita etter en link som viser hva jeg bruker, men uten hell..
                    Så jeg antar at om en tar en tlf til AGA, så kan de sikkert gi rett retning videre.
                    Jeg har min gratis ifra et sykehus, så å spørre på verkstedet til ditt lokale sykehus kan også være en god ide.
                    Ettersom jeg forsto, så er det kirurgisk avdeling som bruker de.
                    Last edited by Soarer; 03-11-10, 15:11. Reason: tillegg
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • #11
                      har du bilde gudmund?

                      Comment


                      • #12
                        Jeg låner den ut nå, så det blir verre.
                        Den er snerten i størrelse 5 x 3 cm ca og hvit. En nippel inn og en ut, og er merket med AGA i sort.
                        Trond Hoset, som er han jeg fikk den av, sier at en kan ta kontakt med AGA Medical, han tror ikke det er restriksjoner på akkurat slikt utstyr til Hvermansen, selv om det er medisinsk utstyr.
                        Last edited by Soarer; 03-11-10, 16:16.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #13
                          noe ringer ikke jeg til fremmad folk for å forvete meg om en vakuumnippel enda jeg har behov for den
                          anyway! jeg sakl undesøke mer på den saken der, har du prøvd injesering med epoxy før?

                          Comment


                          • #14
                            Nei, har ikke det. Men det blir med en gang "mere alt" om en skal gi seg ikast med slikt.
                            Layup og bagging, injiseringspunkter og mye annet.
                            Det er den ultimate teknikken ja, men regn med endel feiling før en er fornøyd.
                            Youtube har har noen tips der:
                            Last edited by Soarer; 03-11-10, 16:23.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #15
                              En ejektor lager du jo lett selv... Det er jo noe av det enkleste som fins...

                              Om du er interressert i skikkelig vakum-pumpe, så tror jeg muligens min far har en til salgs.
                              Han støper motorsykkeldeler i karbon, og begynte med ejektor, gikk så over til en liten vakumpumpe som viste seg å bli for liten til hele kåper, så han kjøpte en svær j*vel som sikkert kunne dratt flat en folkevogn :P
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X