Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading med Hyperion DUO3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lading med Hyperion DUO3

    Bare lurer på en liten sak. Driver å skal lade opp et 2600 mah 6,6 A123 batteri. Jeg bruker denne Hyperion DUO3 laderen som bør være helt grei å bruke. Det som skjer når jeg lader på f.eks 4 a, er at den begynner å lade normalt. Men etter ca 5 sekunder kommer det en pipelyd, så står det SOLO på dysplayet. Ser da at A går nedover til under 2A osv.. Jeg bruker en feit kort ladekabel, men deanstilkobling rett på batteri. Er det noe instilling jeg ikke har gjort meg kjent med, eller er det noe drit med laderen, event noe annet...(?)

  • #2
    Bruker samme laderen sjøl, hvis det er EOS615i DUO3.
    Har aldri hatt trøbbel med den det året jeg har hatt den, inkl A123/LifePo4.

    Har du kjørt alle 3 firmware oppdat?

    Firmware:
    http://media.hyperion.hk/dn/pc/eosfw.htm

    Softw.styring av ladern fra pc (etter du har flasha ladern):
    http://media.hyperion.hk/dn/pc/pcsoft.htm
    Last edited by hangman; 29-11-10, 04:43.
    Jo Skavhaug

    ..sånn ca..

    Comment


    • #3
      Jepp, samme lader. Hmm jeg må oppdatere den kanskje ja. Det har jeg aldri tenkt på en gang. Jeg kan jo prøve dette

      Nå er det bare en inngang på min som virker, da jeg klarte å dulte borti feil batteripol FØRSTE gang jeg prøvde laderen=)... men men. Får vel en ny med hyperion rabattordning regner j med..

      Comment


      • #4
        Ja, det bør du absolutt. Men husk all flashing skjer på engen risk, det ser du på sidene deres. Men følger du "boka" går det fint og du får retta opp+lagt til endel nytt, men veit ikke om det fixer problemet ditt med A123, det tør jeg ikke si noe om.

        Kjpt med ene inngangen, da..sjekka det ikke sitter sikring inni?

        Første oppdateringa fixer+legger til endel småting + gjør bl.a viftene går mye mye roligere; de går etter hvor mye kjøling som trengs og ikke på full guffe hele tida -dama likte den best
        De andre er oxo viktige med endel fixing+tillegg av småting, som fex TVC, der du kan lade cellene høyere/lavere i step på 5mV e.behov (men det gjøres på egen risk, som du får beskjed om, evt)
        Etter siste firmware oppdat (versj.5) kan du styre&programmere laderen fra pc, se cellenivå, motstand, ladestyrke osv på skjermen som tall og grafer når du laster ned softw.pakka.

        Men les nøye før du går igang; har flasha alt mulig gjennom åra av dupeditter, men på denne bør du absolutt lese alt av info før du begynner. Men det står tydelig på sidene hva du må/ikke må.

        Lykke til!
        Jo Skavhaug

        ..sånn ca..

        Comment

        Working...
        X