Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lynlim og akselerator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lynlim og akselerator?

    Jeg holder på å lime et depronfly. På instruksjonsvideoen (kjempefilm om Lierider!!!) tar han halvtynt lynlim på ene delen og sprayer akselerator på den andre delen og setter sammen. Veldig effektivt og raskt, men akseleratoren stinker noe grusomt. Blir det svakere om jeg dropper akseleratoren og heller bruker litt lenger tid?
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    Originally posted by lupus49 View Post
    Jeg holder på å lime et depronfly. På instruksjonsvideoen (kjempefilm om Lierider!!!) tar han halvtynt lynlim på ene delen og sprayer akselerator på den andre delen og setter sammen. Veldig effektivt og raskt, men akseleratoren stinker noe grusomt. Blir det svakere om jeg dropper akseleratoren og heller bruker litt lenger tid?
    Har ikke opplevd at det blir svakere, men det kan ta LANG tid før limet setter seg.

    Her har du en kicker som er parfymert
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Originally posted by spewster View Post
      Har ikke opplevd at det blir svakere, men det kan ta LANG tid før limet setter seg.

      Her har du en kicker som er parfymert
      Jasså du, med jordbærduft Ikke dårlig. Får vel prøve på neste bestilling fra HK. Takk.
      Flisespikkeri er gøy!
      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
      Dyrøy MFK
      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
      http://rolv.info

      Comment


      • #4
        Jeg vil anbefale deg å få tak i ei gassmaske du kan bruke når du limer med lynlim og kicker, da kicker inneholder blåsyre som er påvist kreftfremkallende..
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

        Alt flyr bare du har nok motor!

        Comment


        • #5
          Pfft, noen røyker, andre limer depron med accelerator :P Så lenge du ikke gjør begge på en gang så er du sikkert trygg! =D
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            Originally posted by lupus49 View Post
            Jasså du, med jordbærduft Ikke dårlig. Får vel prøve på neste bestilling fra HK. Takk.
            Du får den hos Rcpro også, kan bekrefte at den ikke lukter så verst.

            Comment


            • #7
              Limet blir faktisk sprøere, og mindre sterkt når du bruker kicker.
              Det tar fort 5 min før det sitter skikkelig uten da, så monteringen
              tar en del lenger tid. Om det blir for ille så får du lime under kjøkkenvifta
              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

              Comment

              Working...
              X