Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 kanaler på en MPX plugg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 kanaler på en MPX plugg?

    Tenkte for enkelhetens skyld ved montering på feltet og bruke grønn MPX plugg mellom kropp og vinge på mitt neste prosjekt.
    Hel vinge med 4 servoer, hvordan må dette loddes hvis jeg vil bruke 4 kanaler? og hvordan loddes det ved bruk av kun 2 kanaler?

    Viggo

  • #2
    To kanaler så kan du ha separat pluss og minus på hver servo, bruk de tre på hver side til hver servo. Om du skal legge fire servoer på samme kontakt må du lage felles pluss og minus for å få nok kontakter, dette kan gjøres om servoene ikke trekker for mye strøm osv. Bare husk og lag deg en tegning slik at du ike krysskobler
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Originally posted by Viggkri2 View Post
      Tenkte for enkelhetens skyld ved montering på feltet og bruke grønn MPX plugg mellom kropp og vinge på mitt neste prosjekt.
      Hel vinge med 4 servoer, hvordan må dette loddes hvis jeg vil bruke 4 kanaler? og hvordan loddes det ved bruk av kun 2 kanaler?

      Viggo
      Hvis du ser nøye på MPX pluggen så ser du at den er merket med [+] og [-] på de ytterste pinnene.
      Du tar alle [+]kablene og tvinner sammen for å lodder til [+] pinnen, så tar du alle [-] kablene, tvinner dem sammen å lodder dem til [-] pinnen.
      Hver av signal ledningene kobles inn på de resterende 4 pinnene som sitter i senter av pluggen
      Har du kun 2 servoer så bruker du kun to av signal pinnene.

      Det er det ingen standard på hvem av de fire senter pinnene som kobles til hvilken servo så dette er helt opp til deg, men det kan være en fordel og lage en personlig standard slik at du vet hvilke pinner som går til hva ved f.eks et servo bytte.

      Comment


      • #4
        Glimrende, da har jeg fått svar, takk takk.

        Viggo

        Comment

        Working...
        X