Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balsaplankede vinger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balsaplankede vinger

    HAr kjøpt en eldre ubygget hangmodell med balsaplankede isopor vinger. Hva bør jeg gjøre med disse?? Lurer på å å legge på lett glassfiber, sparkle og lakke. Evt bare bruke Oracover el. Noen tips eller forslag??

  • #2
    Slipe til finfin finish. Trekke med plastfilm. Glassfiber betyr bare mer vekt, noe man ikke alltid ønsker...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      er nok greit å bruke litt glassfiberduk og epoxy i et bånd rundt skjøten mellom vingehalvdelene og trekke den med plastfilm etterpå

      Comment


      • #4
        Om du er forsiktig med mengden epoxy når du glasser, er vektøkningen vanligvis uproblematisk, om plankingen er tykk, kan du slipe denne forholdsvis tynn siden glassfiberen tilfører en del styrke.

        På pluss-siden er også litt bedre overflate til å unngå skader ved frakt og lagring.

        Viggo

        Comment


        • #5
          Regner ikke at det er en modell jeg skal bruke på marginale forhold. Blir vel helst koseflyging når forholdene er bra. Noen som vet hvem som har brukbart utvalg i lette glassfiber matter??

          Comment


          • #6
            Siden du bor i Sandnes så er det ikke så veldig langt til Øgrey i Egersund. Tror du finner alt du trenger der.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Hvorfor bruke tid og resurser på å glasse dem....

              Dette er vel samme løsning som i flere Reichard modeller, hvor det bare ligger ".....cover" direkte på balsaen.

              Blir det en bulk i siriusen min så er det bare frem med strykejernet og etter et par runder så er vingen like fin.

              En annen ulempe med glassing er at går du i bakken sprekker og splintrer vingen istedenfor å bøye/flekse - reparasjonen blir dermed vesentlig større og vanskeligere.

              Keep it simple - på med cover og ut å fly
              Last edited by Quadrocopter; 28-08-11, 22:13.

              Comment

              Working...
              X