Unconfigured Ad

Collapse

Decaler - lage? Få de produsert? eller?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remy
    • Oct 2004
    • 64

Decaler - lage? Få de produsert? eller?

Skulle gjerne hatt noen decaler, men hvordan? Har tegningene, noen som har en idè`??
    Nothins\'s like a great day fishing
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Clas Ohlson har decal ark som du skriver ut på blekkskriver og klistrer på flyet. Jeg har lakket mine med klarlakk etter utskrift og da tåler de litt griseri, men om de tåler fuel direkte vet jeg ikke. Jeg har brukt de på elektromodeller. De arkene de har der er A4 og med hvit bakgrunn. Dersom du skal ha gjennomsiktig finnes det også, men akkurat da jeg gjorde dette fant jeg ikke. Jeg vet HP har så kanskje Binders?

På ZOOM'en min på denne siden har jeg feks. bruke slike ark fra CO:

Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• remy
      • Oct 2004
      • 64

Originally posted by andersh
      Clas Ohlson har decal ark som du skriver ut på blekkskriver og klistrer på flyet. Jeg har lakket mine med klarlakk etter utskrift og da tåler de litt griseri, men om de tåler fuel direkte vet jeg ikke. Jeg har brukt de på elektromodeller. De arkene de har der er A4 og med hvit bakgrunn. Dersom du skal ha gjennomsiktig finnes det også, men akkurat da jeg gjorde dette fant jeg ikke. Jeg vet HP har så kanskje Binders?

På ZOOM'en min på denne siden har jeg feks. bruke slike ark fra CO:

http://rc.andersh.com/html/aha.html
      Hmmm!!! Kleber de godt?

Comment

• andersh
        • Apr 2003
        • 1734

Godt nok?

Jeg har ikke forsøkt å rive de av. De sitter bra og når jeg lakket med klarlakk oppå etterpå forseglet jeg kantene bra.

I tillegg er dette "papiret" litt plastik aktig slik at du kan strekke det rundt buer og slikt uten noen problemer. Verd et forsøk?
        Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• remy
          • Oct 2004
          • 64

Originally posted by andersh
          Godt nok?

Jeg har ikke forsøkt å rive de av. De sitter bra og når jeg lakket med klarlakk oppå etterpå forseglet jeg kantene bra.

I tillegg er dette "papiret" litt plastik aktig slik at du kan strekke det rundt buer og slikt uten noen problemer. Verd et forsøk?
          Lakket med pensel eller spray? Jeg er ikke keen på å spraye, det vil synes for godt i betrekningen! Kanskje bare lakke over papiret, klippe de ut, og sette de på!!

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Jeg har spraylakket hele canopyen etter at jeg klistret på decalene. Det var forsåvidt greit for meg siden jeg hadde lakket den hvit i utgangspunktet og skulle klarlakke den anyway. Når det gjelder det som du nevner så tror jeg kanskje du får problemer med at klarlakken sprekker opp når du skal dra decalene av decalpapiret. Evt. når du skal klebe de på hvis du skal benytte deg av elastisiteten i arket.

Hvis du pensler anntar jeg at det er en fare for å dra utover blekket fra skriveren... hva med å klistre de på og bruke resten av arket du klippet de ut av som maskering for å spraye klarlakk på etterpå? I det øvrige arket burde det jo være et hull som passer bra?
            Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Har brukt det selvklebende fotopapiret fra Clas, men sakene ramler av i kulda.... Ellers har dem hengt på uten lakk, men bare på el-fly.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...