Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg har tenkt å lage isopor vinger på Delta fly.
Jeg har rustfri 1,5 mm stål tråd som jeg skal bruke til å skjære i
isopor, men hvor mange Volt skal jeg bruke?
Vet dere om det finnes noe på internett om hvordan gjøre dette?
Hei
Har etter hvert skåret ganske mange isoporvinger.
Hvor mye spenning som må til er avhengig av materiale, tykkelse og lengde. Mener å huske at jeg brukte 1.5mm pianotråd for lenge siden, med 1m lengde og en bilbatteri-lader gikk det mye strøm (10-15A). Konklusjon bruk en tynnere tråd. Med 1mm pianotråd bør det gå greit med en mindre lader, eller et bilbatteri. Prøv deg frem, koble inn en lengre ledning hvis tråden blir for varm. Det skal ikke ryke av tråden, og den skal skli sakte gjennom isoporen.
Ola
Vel, jeg har aldri prøvd før,Skal gjøre det senere.
Men jeg lure på hvilken type vingeprofiler til denne
delta flygende vinge?
Er det vinge profil E 186 eller?
Jeg bruker RG15 på motor vingene mine, funker også greit på hang. Men det finnes bedre alternativer til det. Husker ikke i farten hva jeg/vi bruker på hang.
Flyr kjempe bra, trenger ikke så mye vind for å fly bra. Har testet den opp til 7-8ms og det var spennende. Det går bra, men den trives best rundt 4-5ms.
Total vekt inkl radio og 60gram bly er Ca. 350gram.
Jeg ville ha valgt å ha den "flat". Har flydd i 3 år med en delta (selvkonstruksjon) av isopor, og den er flat (uten v-form) og har symetrisk profil. Men så bor jeg en plass med mye vind og gode hang, så for å få mest mulig morro ut av den så prøvde jeg med symetrisk profil. Den flyr faktisk like godt på rygg, men må bruke litt dykkror. Bruk store ror og mye utslag så får du masse morro og kan faktisk stoppe / snu på "femøringen". Lykke til med din konstruksjon.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment