Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips om sikkerhet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tips om sikkerhet

    Hadde en mindre morsom tur med dogfighteren i går. hadde montert en mindre propell for å få litt mere guffe i motorern. stod så på stripa vår hvor det er trær langs ene kanten og en stor åker på den andre siden. ga full gass og kastet flyet. pga trekket fra motoren la det seg helt over til venstre og gikk rett i trærne. tok ned flyet og det så like fint ut og startet opp igjen og kastet det da ut med høyre vinge rett ned og venstre vinge rett opp. det vrei seg da og flatet fint ut og fløy som en rakett som jeg hadde forventet. men da jeg kom på litt avstand begynte ting å skje. det ville ikke lystre og jeg prøvde å få det nermere men det gikk bare lengre og lengre bort. til slutt så bare slapp jeg stikkene og flyet gjorde 4-5 loop av seg selv før det gikk ned. Degynte så på en lang redningsaksjon. Fant flyet etter 2timer. For det første så var flyet mye lengre bort en det jeg hadde trodd. og det hadde gått rett gjennom 5m med bjerkeskog og landet på en plen noen meter fra ett hus. Det var 10cm hull der flyet hadde truffet bakken propellen var selvfølgelig knekt og det var ett hakk i framkant på ene vingen utrolig hva dette tåler . tok av vingen og oppdaget hvorfor jeg mistet kontrollen. antenne ledningen var av nesten helt inne ved mottakeren. regner da med att den ble slitt av eller nesten slitt av når jeg var opp i det første treet.

    poenget med hele innlegget her er at, jeg kommer til å sjekke alt før neste tur selv bare etter en litt hard landing.

    Heldigvis kom ikke folk eller noe annet til skade. Men det var snakk om mindre en 10m fra ett stuevindu

    Så tenk sikkerhet karer, det er lett å bli ivrig og glemme noe. spesielt nåe man er ny i gamet
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Godt det gikk såpass bra som det gjorde.

    Regner med at dette var siste gang du ikke range-checket etter et ublitt møte med moder natur?

    (Og ikke spør hvorfor jeg er så nøye på range-check. Jeg hadde også flaks)

    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment


    • #3
      I mine øyne kunne det ikke gått bedre. tenk om folkene som bor der adde sittet ute i hagen og grillet for eks. .

      Blir nok kjent som han som alltid tar avstandssjekk heretter
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Ahem... Min tilsvarende erfaring er å finne her. Av en eller annen merkelig grunn har jeg også blitt nøye på range-check.

        (og ja, dette var med den caliberen jeg senere kjøpte)

        //Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

        Svein Skogen

        Comment

        Working...
        X