Announcement

Collapse
No announcement yet.

hengsel datt ut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by nybegunda
    Epoksy og splinter høres bra ut!
    Jeg har flydd rorene av et par modeller selv, og det er ikke noen hyggelig opplevelse.
    Hvis rorene faller av ved "litt harde landinger" ville de meget sannsynlig røket ved den minste antydning til flutter.
    MEN det kommer jo litt an på om det er slowflyers eller om det er modeller som i mitt tilfelle bikker 200km/h
    Men for all del gjør som dere vil!
    jeg tror ikke det er så stor sannsynlighet for at rorene fluttrer av, det er jo en cub og det er ikke antydning til
    slark
    å roret løsnet jo fordi det var "litt" humpete (is og gresstuster) og litt dårlig limt.

    nybegunda: så det var derfor du var så skeptisk...
    hvilke modeller har du som bikker 200km/t grensa..!?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #17
      Ripmax Rapier med 46 motor. Denne er oppgitt til å gå rundt 200 km/h rett frem, jeg tipper den øker litt etter et stup
      Den er i allefall steike spennende å fly.
      Blir faktisk en smule sliten etter 15 min på full gass....
      Attached Files
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #18
        såpass...
        ja, etter 15 min med flyging i ca 200km/t, er det vel ganske normalt å bli litt "sliten"
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #19
          Nårtid du må demontere rorene nybegunda??????
          Se på William123 han står med en løs hengsel og den andre limt med epoxy.... Han må ha løs roret.
          Har du aldri hatt behov for å reparere, trekke på nytt eller bygge om litt i områdene rundt rorene.
          Jeg har brukt teknikken med silicon (den blanke typen) på motorfly med vingespenn 3,81 m og maks takeoff 39 kg, på droner (215 km/t), på 90 size F3A kjerrer, på storseilere (maks hastighet over 200 km/t) og på 120 size flybåt med ekstreme krefter på sideroret.
          Denne innfestingen av hengslene har ALDRI sviktet. Hvis noen flyr og får flutter er det oftest noe feil med flyet. Jeg har fløyet fun-flymaskiner ekstremt fort og aldri fått flutter ettersom rorene har sittet godt fast, roroverføringene var uten slark, rorspaltene var tette og rorene var mer eller mindre i balanse.

          Nå har jeg fløyet siden 1983, og bygget over 150 modeller til meg selv og kamerater. Jeg hevder derfor at statistikken viser hvor trygt dette er.

          Lag gode hull/åpninger for hengslene, tette rorspalter og fly det kjerra er god for.

          Jeg gjentar til det kjedsommelige: Dette er trygt!!
          Last edited by Guest; 10-01-06, 18:10.

          Comment


          • #20
            ja, dette er helt sikkert trygt.
            men hvis jeg skal bygge en ny modell, å feste hengslene med sillicon, må du forklare litt nærmere hvordan det gjøres..
            skal helt sikkert gjøre det på neste modell
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #21
              Hvis en hengsel løsner og den andre sitter fast skal det kunne gå inn samme vei som det kom ut vel?
              men som skrevet tidligere gjør som dere vil!


              Over og ut på denne tråden.
              Tor Helseth
              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

              Comment

              Working...
              X