Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakering av "Bøtteplast"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakering av "Bøtteplast"

    Funderer for tiden på å gjøre noe ekstra ut av Canopyen på heliet mitt ved hjelp av noen spenstige farger. Denne er av "bøtteplast", og jeg lurer på om noen har noen tips i denne forbindelse.

    Hvordan er det å få lakk til å sitte på dette? Har av enkelte hørt at det er vanskelig å få et OK resultat. Dine erfaringer???? (grunning og evt lakktype)

    Har på andre modellfly prosjekter brukt Bengalack og Quick emaljelakk med stort hell.

    Alle tips og erfaringer mottas med største glede
    Knut Eirik Lyngmo

    Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

  • #2
    Fant ikke siden – Gullknapp Modellflyklubb
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      Har planer om å lakkere canopy selv, så jeg har sett litt rundt om på nett angående dette.
      I den artikkelen som det står henvist til i denne tråden, så står det noe om fabrikat på sparkel, grunning og lakk.
      Kan jo være kjekt å fått hørt litt mere om erfaring med forskjellige lakktyper,siden ikke alle typer/merker er så glade i fuelsøl. (K&K lakk har jeg ikke sett i noen av mine lokale butikker)

      Har selv lakkert en cowling en gang, med en såkalt fuelproof lakk. Resultatet ble meget pent, helt til første flytur. Lakken hadde gått fullstendig i oppløsning, den rant nesten av cowlingen.
      Og slikt er så gøy å se, når du har brukt mange timer med pussing, sparkling og grunning.

      Så om noen har ramsa opp litt om forskjellige lakkmerker og hvordan de gjør forarbeidet i en post, så har jeg vært akknemmelig.

      arnstein
      Last edited by askare; 02-03-06, 06:42.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tom Erik
        Hei Tom Erik

        Vet du hvor man kan skaffe K&B lakk nå for tiden? Hadde det på NM før men så bukka vel K&B under og da er det vel straks verre!?
        Tor Henrik Hernes

        Comment


        • #5
          Prøv Ultrapoxy. Norwegian har det kanskje på lager.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment

          Working...
          X