Unconfigured Ad

Collapse

Løsne fastlimte plastdeler ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Løsne fastlimte plastdeler ?

Noen som vet om det er mulig å løsnet fast limt plastdel uten å ødelegge for mye. Det er limt fast med CA og noe er limt fast med Epoxy?
    Eller er det bare å bryte i vei ?
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

prøve med barberblad/tapetkniv ellers tror jeg det finnes noe å få kjøpt som løser CA, epoxy er det vel verre med. men det sitter til gjengjeld ikke så hardt på plsten som regel. få en kniv under limfuga og bryte den løs kanskje
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• pleym
      • Dec 2001
      • 909

Varme pleier å hjelp både på epoxy og CA. Hvis det er noe småtteri, så kan du legge den ved/på en ovn en liten stund, eller så kan du prøve med hårføner.

Hvis det ikke er stor fare for å ødelegge noe, så løsner også det meste ved bruk av overdreven makt

Comment

• Gisle
        • Dec 2005
        • 575

Originally posted by pleym
        Varme pleier å hjelp både på epoxy og CA. Hvis det er noe småtteri, så kan du legge den ved/på en ovn en liten stund, eller så kan du prøve med hårføner.

Hvis det ikke er stor fare for å ødelegge noe, så løsner også det meste ved bruk av overdreven makt
        Tenkte på varme ja. Gjør et forsøk med hårføner og kniv jeg.
        Har også hørt om "CA remover".
        Får se hva jeg får til med kombinasjon av makt.

Gisle
        Gisle Ranum
        Trondheim
        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Jeg har sjelden opplevd at CA "Debonder" hjelper noe særlig på gammel CA, men varme på epoxy kan hjelpe. Særlig på hurtigepoxy.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Alfalfa
            • Jul 2002
            • 988

Originally posted by joo
            Jeg har sjelden opplevd at CA "Debonder" hjelper noe særlig på gammel CA, men varme på epoxy kan hjelpe. Særlig på hurtigepoxy.
            Jeg bruker (fortsatt) "Nissen Turbo Oppløser"....
            Denne virker genialt bra på lim, lakk, maling etc.. Stort sett det meste som man ikke ønsker å sette flekker på...
            Fås kjøpt hos malingpushere og andre folk med hang til løsemidler...

Anbefales alle som måtte ha behov for en angremulighet ved lettfeldig og lystig omgang med zap og evt. andre lynlim.

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Den var ny for meg Alfalfa! Skal sjekke malesjappa og se om jeg får fjernet alle fartshumpene på parketten på hobbyrommet
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Thinnthinn
                • Sep 2002
                • 1172

Jeg pleier å benytte en god dose glad-vold...
                Nissens produkter hørtes jo spennende ut! Virker de på fastlimte kroppsdeler også, eller forsvinner litt mer enn bare limet ved slik bruk?
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• pleym
                  • Dec 2001
                  • 909

hehe, de sier man ikke er ekte modellflyger/bygger før man har opplevd å sitte med exacto kniven i kjeften for å skille håndflatene, som man tilfeldigvis har limt sammen mot hverandre med CA. (AU!)

... litt igjen å lære der altså

Comment

Working...