Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor vil ikke gå etter overhaling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor vil ikke gå etter overhaling

    Jeg har hatt fra hverandre min SC-91 4-takter. Byttet lager å satt den sammen igjen. Nå sliter jeg med å få den til å gå. Noen som vet grunn innstillinger på motoren? For start på den men den vil ikke opp i turtall.

    Har justert ventilene med 0.04 blad søker. Den går inn også har jeg en på 0.1 som ikke glir inn. Dette har jeg hørt er ganske normalt. Enda så får jeg den ikke til å gå ordentlig.

    Når jeg gir på så virker det som om den ikke får nok selvom jeg har nesten tre turn opp på dysenåla.

    Håper det er noen som kan hjelpe meg i kveld for jeg har lyst til å få opp mustangen min i morgen.
    Mvh.

    Ole Chr. Espedal
    __________________
    Scale Warbirds of Norway
    www.scalewarbird.org
    __________________
    Kyosho Piper Cub
    Hangar 9 P-51 Mustang
    Great Planes Super Decathlon
    Hirobo Shuttle Plus
    Top-Flite P-40E Gold Edition
    Kyosho Jet Illusion
    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
    Mini Mag (Trainer for min far)
    E-Flight AT-6 Harvard

  • #2
    Ville først dobbeltsjekket at timingen på kammen er riktig. Fort gjort å komme "ei tann ut" hvis man er rask...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hvordan gjør jeg det?
      Mvh.

      Ole Chr. Espedal
      __________________
      Scale Warbirds of Norway
      www.scalewarbird.org
      __________________
      Kyosho Piper Cub
      Hangar 9 P-51 Mustang
      Great Planes Super Decathlon
      Hirobo Shuttle Plus
      Top-Flite P-40E Gold Edition
      Kyosho Jet Illusion
      Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
      Mini Mag (Trainer for min far)
      E-Flight AT-6 Harvard

      Comment


      • #4
        Motor..!

        Originally posted by o-esped
        Hvordan gjør jeg det?
        Du Justere armen der som du juster protene på motoren..
        (Skal se om eg kan ta et bilde til deg, i kveld! )
        M.V.H
        Kim-Andrè
        Kimvag@hotmail.com

        Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

        Comment


        • #5
          Hva er protene?
          Mvh.

          Ole Chr. Espedal
          __________________
          Scale Warbirds of Norway
          www.scalewarbird.org
          __________________
          Kyosho Piper Cub
          Hangar 9 P-51 Mustang
          Great Planes Super Decathlon
          Hirobo Shuttle Plus
          Top-Flite P-40E Gold Edition
          Kyosho Jet Illusion
          Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
          Mini Mag (Trainer for min far)
          E-Flight AT-6 Harvard

          Comment


          • #6
            Timing av motor

            Ta av toppdeksel og ta ut plugg.
            Drei motoren langsomt rundt til du ser at den ene ventilen lukkes og den andre
            er i ferd med å åpne. Beveg langsomt fram og tilbake til du ser punktet der ventilene veksler, da skal stemplet være på topp. Når du demonterer kan du merke med tusj slik at du finner tilbake instillingen
            Det er sikkert overettmerker i motoren som viser timingen, men da må du se i manualen.

            Karl H.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Motoren satt i ett fly som jeg kjøpte brukt så jeg har ikke manualen. Men jeg skal se hvordan det går i kveld.
              Mvh.

              Ole Chr. Espedal
              __________________
              Scale Warbirds of Norway
              www.scalewarbird.org
              __________________
              Kyosho Piper Cub
              Hangar 9 P-51 Mustang
              Great Planes Super Decathlon
              Hirobo Shuttle Plus
              Top-Flite P-40E Gold Edition
              Kyosho Jet Illusion
              Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
              Mini Mag (Trainer for min far)
              E-Flight AT-6 Harvard

              Comment


              • #8
                Kjenner ikke SC, men regner sterkt med du finner overett-merker på kuggene/kammen.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Legger ved manual til deg. Til Magnum, men er vell samme greia.
                  Attached Files
                  Tore

                  www.skalamodellflyklubb.no

                  Comment


                  • #10
                    Får den ikke til å gå jeg. Får prøve igjen i morgen. Har nå stilt inn til grunnstillinger ifg. Magnum håndbok, men det har ikke hjulpet. Står ikke mye der om hvordan man setter sammen motoren igjen men jeg har sett litt på andre innlegg her på siden.

                    Håper den starter i morgen.
                    Mvh.

                    Ole Chr. Espedal
                    __________________
                    Scale Warbirds of Norway
                    www.scalewarbird.org
                    __________________
                    Kyosho Piper Cub
                    Hangar 9 P-51 Mustang
                    Great Planes Super Decathlon
                    Hirobo Shuttle Plus
                    Top-Flite P-40E Gold Edition
                    Kyosho Jet Illusion
                    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                    Mini Mag (Trainer for min far)
                    E-Flight AT-6 Harvard

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan plasere kamakseldrevet i forhold til veivakselen:

                      Drei stempelet på øvre dødpunkt, se på merket på kamakseldrevet, det er en lite kjørnemerke/boremerke på en side av kamakseldrevet. Denne merket skal peke mot åpen side i kamakselhuset dvs mot dekselside på veivhuset.

                      Merket skal stå 90 grader rett ned mot veivakseldrevet (ikke som OS med merket i linje med ventilløfter ifølge instruksjon levert fra OS fabrikken, det har jeg sett selv på begge merkeplassering hos OS og SC/Magnum 4 taktere).

                      Vri drevet litt tilbake før du setter drevet inn i kamakselhuset og da vil drevet dreie og merket vil havne på rett plass.
                      Så kontroller at ventilene veksler mens du dreier veivakselen litt mot begge veier med stempelet på øvre dødpunktet. Veksler ventilene, er den i orden.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X