Announcement

Collapse
No announcement yet.

vekt av betrekning/maling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vekt av betrekning/maling

    Hadde en hard landing med spitfire i går slik at hele understellet løsnet i vingen. må da åpne opp for å fikse det. da flyet var trekt med solartex og malt utenpå orginaltrekket av den forige eieren så bestemte jeg meg for å ta av det også for å se om jeg kan fåå det litt lettere samtidig. reiv så av all solartex på hele kropp og vinge. kroppen var i tillegg mealt med sprai lakk og vingen var malt tykt med pensel på undersiden for å få striper. ballet aå alt sammen til en klump og la det på vekta for morroskyld. den viste da nøyaktig 200gram. flyet er 40size og hadde en totalvekt på litt 2800gram. så er da spørsmålet mitt. var det unødvandig å ta av allt de trekket. vil 200gram merkes på ett sånt fly.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    200 gram ekstra er ikke så mye for en 40 size fly, men viktig at du finner ut hvor mye er det i vingebelastning beregnet ut fra vingeareal delt på totalvekt..

    Comment


    • #3
      vekten på mitt var 2.8kilo med det ekstra trekket. vekt fra produsent er oppgitt til 2.4-2.6kilo og en vingebelastning på 70g/dm2.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment

      Working...
      X