Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyging Holmen Hadeland mfk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by kristianwest View Post
    Fleip? Eller fakta?
    He-he, fleip ja
    Det var mine såkalte "venner" på Holmen som hadde litt morro med Compassen min. Fant den i bøtta etter å ha flydd en annen maskin

    Men fikk gjort små endringer i Vbar i går kveld og når jeg testet denne igjen i dag så fløy den fint. Har ennå ikke fikset gov på denne men det tar jeg etter hvert. Men den funker helt fint denne nå så da er jeg skodd til snøen kommer.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • Har ikke du noen flere bilder mr.Hennie?

      Comment


      • Flyging Holmen Hadeland mfk

        Jeg må si at jeg syns å se at det har vært en skikkelig gromdag på Holmen.

        Det er veldig bra!!

        Ekstra synd å ikke ha vært det på sånne dager
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • Kjetil Flaten har en meget fin Giles 202 med 3w75cc. Denne maskinen er så heldig å få en tur hver 18.måned (attende!!)
          Nå var det dags igjen, og i dag fikk den som vanlig en tur

          Comment


          • Joda, jeg har flere bilder. Måtte bare vente til PC'en ble ledig. Kjæringa bruker utrolig lang tid på FB.

            Ble en veldig hyggelig dag i dag da. Så mye folk og flygemaskiner har jeg ikke sett på lenge der oppe, og det samtidig med sol og knallvær så ble det en veldig hyggelig dag.

            Anders hadde med den nye Yak'en sin. Den er så svær så han ligger under den og skrur. (Jeg lurer på hvor lenge det drøyer han foreslår innkjøp av løftebukk i klubben...) Også hadde han med en "liten" jet modell fra Sebart som jeg tror de fleste av oss som var til stede ble veldig imponert av. Ellers var det jevnt fordelt med fly og heli i forskjellige størelser

            Selv hadde jeg en veldig god dag da jeg fikk Whiplash'en min lufta igjen etter en kræsj tidligere i sommer. Nå med Vbar gov som jeg var veldig spent på, og det fungerte over all forventning. Så fikk jeg endelig testet "nye" Raptoren litt ordentlig. Litt trøbbel foreløpig med at halebommen glir inn så beltet slakkes, men det lar seg løse. Den fløy i allefall fint. Så fikk jeg Atom 500'en til å fly som den skulle i dag også. Bare så synd det snart blir kaldt og vinter...

            Click image for larger version

Name:	IMG_6929.jpg
Views:	1
Size:	146.3 KB
ID:	593462Click image for larger version

Name:	IMG_6922.jpg
Views:	1
Size:	162.6 KB
ID:	593457Click image for larger version

Name:	IMG_6923.JPG
Views:	1
Size:	243.1 KB
ID:	593458Click image for larger version

Name:	IMG_6924.jpg
Views:	3
Size:	173.9 KB
ID:	593459Click image for larger version

Name:	IMG_6926-1.jpg
Views:	5
Size:	258.0 KB
ID:	593460Click image for larger version

Name:	IMG_6927.jpg
Views:	1
Size:	177.3 KB
ID:	593461Click image for larger version

Name:	IMG_6930.JPG
Views:	1
Size:	291.4 KB
ID:	593463Click image for larger version

Name:	IMG_6931.jpg
Views:	1
Size:	163.6 KB
ID:	593464Click image for larger version

Name:	IMG_6935.JPG
Views:	2
Size:	196.0 KB
ID:	593465Click image for larger version

Name:	IMG_6938.JPG
Views:	1
Size:	264.1 KB
ID:	593466
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • Bra det bildet du tok når jeg kaster ut mig'n

              Comment


              • Ja, var heldig med den. Litt uskarpt, men jeg ble overrasket og rakk nesten ikke å få det med meg. Jeg trodde du skulle kaste den, men du slapp den nesten bare og den fløy nærmest bare ut av finga på deg. Ble imponert av den der...
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • Takk for en knallfin dag på Holmen ja Anders jeg tar hintet, skal prøve å la Giles"n få luft under vingene litt oftere

                  Comment


                  • Originally posted by Kjetil F View Post
                    Takk for en knallfin dag på Holmen ja Anders jeg tar hintet, skal prøve å la Giles"n få luft under vingene litt oftere
                    He he.......
                    En så fin maskin må flys, men det er ikke lett når man har så mye bra som du har

                    Comment


                    • whiplashen er sexy!

                      Ellers så det ut som bra størrelse på anders sitt nye fly hva frakter du det i ?

                      Comment


                      • Hei.
                        Akkurat nå om dagen har jeg fraktet den i svigers sin 2009 Transit. Ellers så blir det henger.

                        Comment


                        • Kommer det noen flere på stripa i dag, torssdag er jo meldt litt muligheter for regn mellom 10-12 men fra nittedal kommer vi mannsterke. Så det hadde vært hyggelig om flere kom rundt lunsj tider...
                          Audun Johnsrud
                          Nittedal - HMFK

                          * Flyr divserse planker og noen visper.
                          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                          Comment


                          • Blir nok en tur i morra på meg.......håper jeg. Også blir det sikker en tur i helga. Er jo spådd knallvær fra i morra

                            Comment


                            • En litt forblåst dag på Holmen...

                              Hadde en knall dag på holmen i dag (torsdag), litt går vær og noe vind men det var perioder med helt vindstille også.
                              Totalt ble det skader på 1 seilfly, 2 motorfly og et helikopter, så all støtte til disse pilotene, mens selv er jeg i helikopter himmelen. (uten skadet fly eller visp).. så langt..

                              Hadde med Blade 300x'n som jeg kjøpte for en god uke siden og kun har luftet noen sekunder i hagen (teller ikke) samt litt sim trenning i stua. Stor takk til Kristian som tok første maiden tur og viste meg virklig at denne vispen, kan levere raske bevegelser rundt om som en hissig homle i det blå..

                              Click image for larger version

Name:	IMG_7564.jpg
Views:	1
Size:	108.4 KB
ID:	593541
                              Første maiden pilot: Kristian

                              Uten om dette hadde jeg med Henrik som fikk lufta både "PZ Extra300" og sin "PZ-Radian" desverre var gresset ikke på våres side og tok av understellet på Extraen ved landing, mens Radianen fikk flere turer i vind kastene...
                              Click image for larger version

Name:	IMG_7544.jpg
Views:	1
Size:	124.4 KB
ID:	593542
                              Pilot: Henrik

                              Etter at KW hadde kvalitets sikret Bladen min, samt pushet meg med oppmuntrende prat, (ble F4wildcat'n og Deltavingen) lagt bort og jeg prøvde forsiktig litt hovring traing med oppstart av heli karieren min (flytid=0min) etter at første batteri var brukt opp og jeg hadde fullført batteri 2, var den værste usikkerheten dempet litt og jeg ble faktisk løftet opp i en annen dimusjon da jeg nå har klart hovring i høyder fra 50cm til 3m, men definisjonen av "boksen" er litt defus, så mer trening på å holde seg på plass må til... Så kvelden brukes til å lade alt av batterier for å være klar for fredagen. (En anledning til å kanskje ta turen opp til Holmen igjen, ettersom været kanskje er bra) men tar nok med noen planker i sikkerhets skyld.


                              Avsluttnings vis, En MEGET stor takk til Kristian i dag for den støtten, hjelpen og gjennomgangen hvordan jeg skal gå fram steg for steg for å komme i luften på en betryggende måte.

                              Click image for larger version

Name:	IMG_7573.jpg
Views:	3
Size:	116.5 KB
ID:	593548
                              Pilot: Audun (maiden, total helikopter erfaring, ca 15 minuter med forsiktig hovring tester)...


                              Til slutt må jeg ikke gleme 3åringen som til stadighet elsker å prøve via trainerkabel. En dag overgår han vel meg selv... Lykke til Julian.
                              Click image for larger version

Name:	IMG_7556.jpg
Views:	1
Size:	68.3 KB
ID:	593549
                              Audun Johnsrud
                              Nittedal - HMFK

                              * Flyr divserse planker og noen visper.
                              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                              Comment


                              • Ja, jeg spurte på den andre tråden du postet på om det gav mersmak.
                                Det ser det ut som det gjorde....
                                Bra vi får litt rekruttering på helikopter i klubben også
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X