Unconfigured Ad

Collapse

[Oslo & Bærum] Flysteder, sosialt & moro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Biplan
    • Apr 2008
    • 903

Til alle som flyr på Bogstad ved roklubben

En gul isopor-Cub med 94 cm vingespenn som jeg "landet" i toppen av et tre på lørdag ble tatt ned av en ukjent person mellom i går søndag 10/7 kl 15 og i dag kl 16:30. De som var på roklubben i dag hadde ikke sett noen som klatret i treet.

Hvis noen har sett eller hørt noe setter jeg pris på en tilbakemelding. Samme hvis noen er en salgsannonse ett eller annet sted.
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• Grumps
      • Apr 2011
      • 319

Jävlar! Verste av alt var jo at du passe jo på det mens du venta på utstyr for å få den ned..

Legg ut noen bilder. Cub'en hadde jo sine særpreg, og er kanskje lettere å kjenne igjen om den flys i Oslo noen steder.
      Thomas Kristensen (30)
      Oslo, Grefsen

Radio: Spektrum DX6i & DX8
      Ultra Micro: Mange forskjellige
      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

Comment

• Biplan
        • Apr 2008
        • 903

Den Udødelige Cub

Sist sett... Click image for larger version

Name:	CubRL_treetop1.JPG
Views:	2
Size:	165.2 KB
ID:	580037 ...10. juli 2011 kl 15.
        Last edited by Biplan; 11-07-11, 19:19.
        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• ArneH
          • Dec 2009
          • 1562

Har du navn og adresse på den? Må ha vært en sprek person som har klatret opp dit. Ergerlige greier, håper det er noen av de faste her oppe som har tatt vare på den.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Den kan jo ha blåst ned...?

Navn og adresse? Sånt man husker hvert 10-år når man mister en modell (igjen). Omtrent som med backup av bilder osv
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ArneH
              • Dec 2009
              • 1562

Thomas fant jo igjen min etter noen dager. Har tenkt en tur oppover i morgen hvis ikke dagen blåser bort. Får stille inn ørneblikket, og se etter noe gult.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

Comment

• Biplan
                • Apr 2008
                • 903

Kan garantere at den ikke henger i en tretopp lengere, eller har blåst ned av seg selv. Noen har klatret opp, knekt av grener og tatt den med seg.

Click image for larger version

Name:	Cub_Fut_flightbag.jpg
Views:	3
Size:	163.1 KB
ID:	580055 Click image for larger version

Name:	CubRL_treetop1.JPG
Size:	165.2 KB
ID:	580056

Noen som har tenkt seg ut ett eller annet sted i ettermiddag/kveld, forresten?

Comment

• ArneH
                  • Dec 2009
                  • 1562

Gutta mine og jeg pakker og drar oppover nå. Kveldstur i stedet for dagstur.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

Comment

• Biplan
                    • Apr 2008
                    • 903

Til?

Hvor oppover?

Comment

• Biplan
                      • Apr 2008
                      • 903

Antar Bogstad ved roklubben, drar dit jeg også.

Comment

• Kyrre
                        • Feb 2009
                        • 2322

Originally posted by Biplan
                        Kan garantere at den ikke henger i en tretopp lengere, eller har blåst ned av seg selv. Noen har klatret opp, knekt av grener og tatt den med seg.
                        Har opplevd dette selv, og det er surt. Jeg prøvde å dytte det ned med 8 sammenteipede kosteskaft, men fant ut at det satt veldig godt, så godt at jeg vet at det ikke blåste ned, men jeg så på treet at en vågal/erfaren klatrer kunne ha klart å klatre opp. Det er en fattig trøst at grunnen til at det havnet der oppe var fordi det var et ekstremt misslyket og uhåndterlig Slowstick prosjekt med billige deler, så den som fikk det ned vil ikke ha noen glede av det, annet enn som delefly.

Comment

• ArneH
                          • Dec 2009
                          • 1562

Av en eller annen grunn står det en lang; 7 -9 m alu-stige. Som ser nokså ny ut og av god kvalitet, støttet og bundet fast til ett av trærne i skogholtet rett før myra. Ved enden av sletta. Stigen ser ut til å ha stått ute en stund, og kan legges sammen. Vet ikke hvorfor den er der, men den kan brukes hvis man skal hente ned fly. Dette er sant! Gå inn i midten av skogholtet, så finner dere den. Jeg klatret opp i den da jeg skulle speide etter mitt forsvunnede fly.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

Comment

• Biplan
                            • Apr 2008
                            • 903

Originally posted by ArneH
                            Av en eller annen grunn står det en lang; 7 -9 m alu-stige. Som ser nokså ny ut og av god kvalitet, støttet og bundet fast til ett av trærne i skogholtet rett før myra.
                            Hadde muligens reddet Cub-en om jeg hadde visst det da. Så etter stige eller lang stang ved huset til roklubben, men tenkte ikke på å gå i skogen og lete.

Comment

• ArneH
                              • Dec 2009
                              • 1562

Takk til Thomas som tålmodig stilte med Trainer kabel, slik at jeg fikk noen turer med Fun Cuben. Nå har jeg tatt jomfruturen med balanseror. Begynte dårlig, men fikk bedre tak på det og mer selvtillit etterhvert. Skikkelig gøy med større og raskere fly enn Champen.
                              Fikk også testet Babe' Moth også. Og det er en rask liten manøvrerbar akrobat i Balsa som krever sin mann fullt ut. Skikkelig artig fly, som jeg nok må bli bedre til å fly før jeg prøver den på egenhånd.

Name:	babe1.jpg
Size:	33.1 KB
ID:	580083
                              Last edited by ArneH; 14-07-11, 22:54.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

Comment

• ArneH
                                • Dec 2009
                                • 1562

I går så lettet været litt, så jeg fikk tatt en tur på Bogstad med min nyervervede balanseror trainer Nine Eagles Sky surfer.

Name:	363423_260x195.jpg
Views:	1
Size:	7.1 KB
ID:	580272

Dette er en artig liten sak som tåler utrolig mye juling. Jeg har lett for å få fingertrøbbel, og har plantet den lille nesen i bakken flere ganger. Epoen er så fleksibel at det bare er å bøye tilbake på plass, sette på vingene igjen å fly videre.
                                Ulempen er at den må ha relativt høy hastighet for fly bra, og det kan by på utfordringer for en som nettopp har gått over fra HZ Champ.
                                Jeg var litt skeptisk til den lille senderen som følger med, men den fungerer veldig bra. Og har ikke hatt problemer med rekkevidde. Jeg flyr ofte minst "tre tabber høyt" og har hatt den så langt unna at jeg nesten ikke kunne se den. Uten problemer med annet enn synet.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

Comment

Working...