Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Oslo & Bærum] Flysteder, sosialt & moro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Så den er ikke særlig tess som glider da siden den trenger fart for å fly bra? Har tittet llitt på den selv da jeg er ute etter en liten parkglider, Multiplex Merlinen var altfor kjapp.

    Comment


    • #77
      Senere på kvelden fikk jeg faktisk løft, da jeg stoppet propellen i større høyde. Da fikk jeg noen fine glideflukter. Det var kanskje noe termikk ute å gikk,
      Men noen stor thermal-glider er den nok ikke. Men morsom og manøvrerbar er den ihvertfall.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #78
        Originally posted by Kyrre View Post
        Så den er ikke særlig tess som glider da siden den trenger fart for å fly bra? Har tittet llitt på den selv da jeg er ute etter en liten parkglider, Multiplex Merlinen var altfor kjapp.
        Etter at jeg la litt tyngde i baken på den. Ble den en adskillig bedre glider. Og mye mer avslappende å fly. CG endte på 2,5 og jeg kan anbefale den som park-glider nå.
        Søren at jeg ikke rakk Flystua treffet i går, tar en tur på formiddagen i dag.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #79
          Tar en tur til Eriksrud i dag.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #80
            3 - 400 meter lenger inn i Sørkedalen. Enn det vanlige flystedet. Rett over broen, ved fiskeoppdrettsanlegget. Ligger det en enorm slette brakk. Ikke dyrket mark, bare nokså langt gress. Og det aller beste, ikke et j€#/& tre! Sletten ligger under en ås, slik at solen ikke er så plagsom på kvelden. Var der i kveld med Clouds Fly og kunne virkelig bruke flyten ved landingene, på grunn av den gode plassen. Det er en vei der, så det går nok å ta av fra bakken. Men dette må jo være et av de beste seilflystedene i Osloområdet.
            Bonden kjørte forbi med traktoren, og jeg ble ikke jaget. Han bare hilste, og kjørte videre. Her kommer jeg til å fly en del fremover, for jeg trenger fremdeles mye plass. Fysisk og psykisk.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #81
              Noen som har vært på Ekeberg i dag?

              Comment


              • #82
                Hei, lurer på om rud stedet burde fjernes. Ved siden av plantasjen har det nå kommet ett svææær bygg og det var vel det siste stedet rundt i det området tror jeg?

                Har vært noen ganger på fornebu i det siste og vært ganske bra der, og faktisk ganske mye folk også på helgene i alle fall. Er ikke helt sikker på om jeg liker at man driver med nitro modeller utenfor klubb-flyplass men; så lenge naboene ikke klager går det vel greit.
                Hvis servoene er reversert, hender det at flyet styrter. Spørr meg åssen jeg vet...

                Comment


                • #83
                  Gule Sider® Kart

                  Her?

                  Comment


                  • #84
                    Nå flyr vi på Bjørnsgård i Sørkedalen. Det er god plass, men den ligger ikke brakk som jeg skrev. Bonden dyrker for-gress. Og er ikke alt for glad i at vi tråkker for mye i maten til dyra. Men det er høyt gress, som har reddet flere av mine fly, selv om man må plukke gress av propeller og ror etter landing.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #85
                      Flyr litt multicopter/ fpv på Fornebu, men ser aldri noen andre med multi der.
                      Noen som kunne tenkt seg og fly litt fpv/ multi en kveld på Fornebu eller andre steder rundt Oslo?
                      Mvh. Ståle
                      http://www.jetsofnorway.no/

                      Comment

                      Working...
                      X