Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellflyging på Fosen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by halsen89 View Post
    7-8 Juli arranger Storfosna modellflyklubb åpen dag!
    Lyst til å prøve å fly? Vi har både simulator og skolefly på stripa denne helga!
    Kaffe/brus og diverse kioskvarer selges!
    Det kommer fly i alle størrelser og varianter, alt fra mindre elektro modeller til ett av Norges største Akrofly med over 3m vingespenn!
    Ta med hele familien og møt opp å på stripa!
    Kjempebra initiativ. Bare så synd at den helga allerede er planlagt med andre ting :banghead:. Mulig jeg får til å dra til Mære 23.juni da .

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #17
      Okei Olav! Æ å trond har værtfall tenkt oss utover så får vi sjå kæm andre som dukke opp

      Comment


      • #18
        IMAC stevne på mære nå i helga

        Comment


        • #19
          Så det der ja. IMAC er vel ikke noe for meg ennå. Satser på en tur på Austråt i løpet av helga. Skal du en tur på Mære?

          Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment


          • #20
            Originally posted by E&E View Post
            Så det der ja. IMAC er vel ikke noe for meg ennå. Satser på en tur på Austråt i løpet av helga. Skal du en tur på Mære?

            Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
            Skal utover til Storfosna imårra, så blir det flyging der på lørdag, jeg drar til mære på lørdagskvelden, men regner med resten av gutta utpå der skal fly på søndag å

            Comment


            • #21
              Ta bilder da og legg ut litt sommerstemning .

              Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
              Olav Moe

              -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

              Innholdet i min hangar, sånn ca

              Comment


              • #22
                Det ble da noen som tok turen til Austråt på lørdag. 3-4 stykker med endel fly. Ble ikke så mye flyging, mest prat. En litt sur nordavind må nok ta skylda for det. 90' crossvind på stripa satte en liten demper på luftaktivitetene. Kort oppsummert ble det flydd litt FPV, litt warbirds og litt åkersprøyting . Bilder fra dagen:

                Click image for larger version

Name:	P6092093.jpg
Views:	1
Size:	143.0 KB
ID:	589115Click image for larger version

Name:	P6092103.jpg
Views:	1
Size:	81.3 KB
ID:	589116Click image for larger version

Name:	P6092105.jpg
Views:	1
Size:	138.5 KB
ID:	589117Click image for larger version

Name:	P6092117.jpg
Views:	1
Size:	109.3 KB
ID:	589118
                Olav Moe

                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                Innholdet i min hangar, sånn ca

                Comment


                • #23
                  Det har vært stillt i denne tråden en stund. Sommerens flyging har vel vært mye preget av dette:

                  Click image for larger version

Name:	IMG644.jpg
Views:	1
Size:	77.4 KB
ID:	590902
                  Sjelden slapp pølse på Austråt

                  Noen har jo selvsagt fløyet, men det er ikke alle som vil skrive noen ord om det.

                  Jeg har vært en tur i Åfjord og besøkt de lokale flygerne der. En trivelig gjeng som flyr litt av vært. Lar bildene tale litt for seg selv.

                  Click image for larger version

Name:	IMG647.jpg
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	590903Click image for larger version

Name:	IMG648.jpg
Views:	1
Size:	72.9 KB
ID:	590904Click image for larger version

Name:	IMG649.jpg
Views:	1
Size:	101.6 KB
ID:	590905Click image for larger version

Name:	IMG657.jpg
Views:	1
Size:	148.6 KB
ID:	590906
                  Olav Moe

                  -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                  Innholdet i min hangar, sånn ca

                  Comment


                  • #24
                    Noen dager er forholdene veldig bra.

                    Click image for larger version

Name:	IMG666.jpg
Views:	1
Size:	73.9 KB
ID:	590907

                    Da har det vært rom for litt skoleflyging. Jeg har en sønn på 10 år som har fløyet Phoenixsim når han synes det passer. DX5e står ved PCen hele tiden så det er bare å koble seg til. Kompisene syns jo og at det ser artig ut og prøver litt innimellom Minecraft og Youtube og div annet. Rart med det, de tar ting fort i den alderen. 2-3 turer med trainerkabel hvor jeg tok av og landet, så en 4-5 turer med trainerkabel hvor gutten gjorde hele jobben selv (6 minutter med fingeren på trainerknappen er egentlig ganske slitsomt ) og dermed var det klart for solotur. Stor stas. Foreløbig har han soloutsjekk på Ørlandsbygget Trainer, Funcub og Parkzone T-28. Har og flydd litt med noen av kompisene, så det er vel en mulighet for at noen fedre må bidra til en ny hobby med avkommet .

                    Click image for larger version

Name:	IMG665.jpg
Views:	1
Size:	64.4 KB
ID:	590908Click image for larger version

Name:	IMG668.jpg
Views:	1
Size:	129.6 KB
ID:	590909
                    Olav Moe

                    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                    Innholdet i min hangar, sånn ca

                    Comment


                    • #25
                      Et fly jeg har fått prøvd litt de siste ukene er en 1/7 skala P-51D Mustang fra Top Flite. Motorisert med en Saito 100 går det unna som bare det. Stødig og godt å fly. Litt tricky på take-off og landing men det er vel ikke uvant for en warbird. Liker ikke langhåret flystripe. når det er i lufta derimot er det et skikkelig gromfly. Lett å få med seg er det å, spesielt hvis du har stasjonsvogn eller større. En skikkelig hverdagswarbird med andre ord.

                      Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0008.jpg
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	590911Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0002.jpg
Views:	1
Size:	50.1 KB
ID:	590912Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0003.jpg
Views:	1
Size:	26.1 KB
ID:	590913Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0004.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	590914Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0005.jpg
Views:	1
Size:	29.7 KB
ID:	590915Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0006.jpg
Views:	1
Size:	18.5 KB
ID:	590916Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0007.jpg
Views:	1
Size:	60.7 KB
ID:	590917

                      Alle bilder i dette innlegget er tatt av forumbruker nitro.
                      Olav Moe

                      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                      Innholdet i min hangar, sånn ca

                      Comment


                      • #26
                        Når Moder Jord gir deg fingern....

                        Intet tre vokser inn i himmelen, unntatt bondens gjerdestolpe......

                        En warbird skal jo flys i heftige lowpass. Det er jo det de er laget for. Spesielt de som begynner med A-. Men også de som er så gamle at de begynner på P-. Over stripa er jo en fin plass, der er det ingen hindringer. Unntatt kanskje i enden da...

                        Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0010.jpg
Views:	1
Size:	66.0 KB
ID:	590918

                        Så nå blir det i sykesenga resten av sesongen med ødelagt vingtipp og undersiden av kroppen bak vingefestet.

                        Click image for larger version

Name:	juli 31, 2012_0011.jpg
Views:	1
Size:	62.3 KB
ID:	590919

                        Blinkskuddene er igjen tatt av nitro.

                        Jeg hørt om tilfeller hvor bakken plutselig har hoppet opp og tatt flyet, her bare ga den meg fingeren.

                        Jeg var ikke den første i år som traff stolpen, men jeg håper jeg var den siste.

                        Må nesten deppe litt nå
                        Olav Moe

                        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                        Innholdet i min hangar, sånn ca

                        Comment


                        • #27
                          J**** synd Olav! Var fint flyet Hadde gjort seg i formasjon med B-25

                          Comment


                          • #28
                            Fint fly, det er sikkert. Lå veldig godt i lufta. Får ta formasjonen med P-47, den er fortsatt luftdyktig .
                            Olav Moe

                            -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                            Innholdet i min hangar, sånn ca

                            Comment


                            • #29
                              SHIT ! Synd. Det der er jo flyet du kjøpte av meg jo.
                              Hans Petter Ytterbø
                              Trondheim

                              RCRCM; Strega F3F
                              RCRCM; E-Typhoon
                              RCRCM; Predator V1 F3F
                              Wildflug; MDM Fox
                              CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                              Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                              ESM; Seafury m/ MVVS 40
                              ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                              ESM Seafury m/ OS FT-300
                              + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                              Comment


                              • #30
                                Ja, det er flyet jeg kjøpte av deg. Fløy som et tog, stødig og med kraft. Veldig behagelig og det ble jo litt artig med lowpass og lave svinger. Og så den j%&€# stolpen...... Kun centimeter om å gjøre. Men, men slikt skjer. Så det hadde vært fint å kunne fått den hel igjen.
                                Olav Moe

                                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                                Innholdet i min hangar, sånn ca

                                Comment

                                Working...
                                X