Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warbirdweekend bilde/video tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Warbirdweekend bilde/video tråd

    Midair klar igjen....


    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1347544838167.jpg
Views:	1
Size:	84.3 KB
ID:	592881

    Mvh
    Alf
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #47
      Originally posted by affa View Post
      Midair klar igjen....


      [ATTACH]58929[/ATTACH]

      Mvh
      Alf

      Det må da vel være en ny modell vel, Alf??
      Godt å se den er klar igjen etter midair`n...

      God fanatsi har vi vel hele gjengen, Trond. Jeg kunne ikke dy meg når jeg så de bildene og hvordan det kunne ha vært...
      Olav Stensås
      TrMfk
      ---------------------------------------------------
      Scale Warbirds of Norway
      www.scalewarbird.org
      ---------------------------------------------------
      T-Rex 450
      TT Raptor 50 Titan
      ESM P-40 Warhawk
      Phoenix P-51D Mustang
      ESM P-51D Mustang
      Cambrian Me109 Funfighter
      Futaba 14MZ

      Comment


      • #48
        Re: Warbirdweekend bilde/video tråd

        Ja, er nok ny modell...
        Men vingen var uskadet så bruker den videre

        Mvh
        Alf
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #49
          Må nesten ha en p-40 samling da Alf, min er og snart klar.. Venter kun på understellet, en spinner og en header..
          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #50
            Cool, må stoppe innom i Lier da?

            Hvordan har du løst eksos?

            Min er egentlig klar. Har hatt XG8 til denne, men kopiert ut programmet og skal ha den på XG11 nå. Ny 11 kanaler RX er på vei fra Elefun også.

            Har testa litt weatheringsprøyting i dag. Ikke helt sjef på det, men kan jo kun bli bedre
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #51
              Re: Warbirdweekend bilde/video tråd

              Ett par bilder...

              Med
              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1347555285826.jpg
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	592882

              Med 2
              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1347555311108.jpg
Views:	1
Size:	67.2 KB
ID:	592883

              Uten
              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1347555336750.jpg
Views:	1
Size:	76.1 KB
ID:	592884

              Har lagt på brun/rust og skal ha svart matt oppå for eksos effekt

              Mvh
              Alf
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #52
                Har satt inn en cannister i kroppen, masse plass i kroppen til det. Tror og at det sammen med en tre bladet propell gir greieste lyden. Ikke noe tosylindret firtakter men dog. Ja spørs om vi ikke må ta en warbird dag på Lier, har ikke så mange muligheter for å teste den her på sørlandet desverre.

                Weathering ser veldig bra ut Alf, skal legge på litt på min og, blir litt mindre "modellfly" da.
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #53
                  Dårlig bilde av Cannister montering i kropp.
                  Attached Files
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #54
                    Huff som det frister å skaffe seg en P-40 av den størrelsen i løpet av vinteren... men om det skal bli TF eller ESM er ikke enkelt å vite.

                    Må se hva sponsorene sier også...
                    Olav Stensås
                    TrMfk
                    ---------------------------------------------------
                    Scale Warbirds of Norway
                    www.scalewarbird.org
                    ---------------------------------------------------
                    T-Rex 450
                    TT Raptor 50 Titan
                    ESM P-40 Warhawk
                    Phoenix P-51D Mustang
                    ESM P-51D Mustang
                    Cambrian Me109 Funfighter
                    Futaba 14MZ

                    Comment


                    • #55
                      Jeg valgte ESM pga pris....men som man sier....man får hva man betaler for...
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #56
                        Ja, ikkeno lett avgjørelse det derre. ESM eller TF.... Men du verden så greit en motorinstallasjon av en stor motor ser ut der foran på den ESM varianten. God plass!

                        Jeg blir gjerne med på en warbird-dag på Westwing. Alle flyene mine av interesse er grounded akkurat nå. Av ulike årsaker.

                        Men ny Saito tenning til Corsairen er på vei ut fra Chicago akkurat nå.
                        De har innrømmet at de sendte feil tenning første gang, noe som hindret meg å ta den med til WBW.

                        Det var ikke akkurat noen stor innsats på meg i år. Da vi kom opp dit var det 10 grader kaldere enn sist flyene var "kjørt".

                        Så jeg stillte opp tomgangen betraktelig rett etter oppstart. Uten å justere ned igjen rett før takeoff. Sånn går det med for lite trening. Når jeg så skulle lande var liksom hjernen i feil modus. I stedet for å være på tå hev sånn som på Skoger, siden plassen
                        der er 100 meter, så var man avslappet og "cocky", dette var planke....

                        Og dermed suste flyene bare rett forbi, og ville ikke ned.....Jeg gjorde denne feilen 2 ganger! Begynner å bli gammel....grrrr.

                        Uansett, jeg tror dette er ditt bilde, Håvard ?

                        Vailly Aviation Fw 190 takeoff;
                        Attached Files
                        Last edited by kwik; 23-09-12, 18:44.
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by kwik View Post

                          Uansett, jeg tror dette er ditt bilde, Håvard ?
                          Vel, om det er mitt eller ikke vet jeg ikke da det kommer fra kameraet til Alf som jeg vet det var flere som brukte....men uansett et flott bilde av et enda flottere fly..

                          Og jeg er og med om det blir no warbird treff på westwings utover høsten...hint hint...håper å ha daklar min p-40 som jeg nå forøvrik kun mangler spinner og understell till....er veldig i tvil om jeg skal gå for elektrisk eller luft...i følge de som vet bedre så er det en feil på luft versjonen som gjør at de ikke holder seg inne når man trekker litt g....og de elektriske var det visst og feil på motorene...så hva skal jeg velge da?? Robart kanskje hehe..
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #58
                            Tja, hva er galt med Robart? Jeg bruker det Robart understellet som er beregnet for Top Flite Giant Corsair i min 50 cc ESM Corsair.

                            Det er kjempegreier. Sterkt som tusan. Må bare forlenges litt for Corsairen. Det har jeg gjort ved å dra den nedre biten av leggen litt nedover. Og fyllt i med en bit aluminium inni, for at ikke fjæring skulle bli for slakk.
                            Dont expect, inspect.
                            Fun Police everywhere!

                            Comment


                            • #59
                              Ikke no feil, har hatt Robart før og ikke noe feil på de, og så kommer de med elektriske de og.....passer bare så himla dårlig i innfestingen.

                              Originally posted by kwik View Post
                              Tja, hva er galt med Robart? Jeg bruker det Robart understellet som er beregnet for Top Flite Giant Corsair i min 50 cc ESM Corsair.

                              Det er kjempegreier. Sterkt som tusan. Må bare forlenges litt for Corsairen. Det har jeg gjort ved å dra den nedre biten av leggen litt nedover. Og fyllt i med en bit aluminium inni, for at ikke fjæring skulle bli for slakk.
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • #60
                                Re: Warbirdweekend bilde/video tråd

                                Jeg hadde ikke store problemer med mine esm luftunderstell annet enn at metallet er svakt. Men ikke noe problem om landingene er ok.

                                Men kast treveis ventilen og kjøp Robart eller andre kjente merker. Min lakk som en sil....

                                Mvh
                                Alf
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X