Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD-RV med historiske flybilder.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CD-RV med historiske flybilder.

    For mange år side, da nettet var ganske nytt i Norge. Laget jeg en side med fotografier av fly hverdagsbilder fra Flyvåpenet, som jeg skannet inn. Det var i år 2000, og jeg brukte Windows 98. Siden er borte for lenge siden. Og jeg er ikke istand til å finne albumet med mange av bildene, etter div. flyttinger osv.
    Jeg brant inn bildene på en CD-RV, som jeg har funnet. Men når jeg putter den inn i maskinen, får jeg bare meldingen. Sett inn en CD. Selv om platen går rundt, greier ikke operativsystemet Vista og lese av platen. Jeg har en laptop Asus med kombinert DVD leser/brenner. Hvordan kan jeg få frem innholdet på denne platen, må jeg bruke en maskin med W. 98? Eller er det andre metoder?
    Bildene viser Norske fly fra 1912 til 50 tallet. Og mange av bildene er tatt av min far som var i Luftforsvaret i mange år.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Lag en kopi og send til meg, så skal jeg se hva jeg får til
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      uansett kom deg vekk fra vista.. ikke egnet som os i det hele tatt
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre


      Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

      Comment


      • #4
        Vista er søppel. en vi prøvde CD'n på en anen maskin og der virket den. så da skal jeg få den over på en minnepinne. For det er mye fine bilder der.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Originally posted by ArneH View Post
          Vista er søppel. en vi prøvde CD'n på en anen maskin og der virket den. så da skal jeg få den over på en minnepinne. For det er mye fine bilder der.
          Tror ikke det var Vista som var problemet. Tror heller DVD leseren er problemet. Windows 7, 64 bit har jeg mere problemer med, spesielt gamle spill der den nekter å lese . exe fila. (16 bit). Kunne du laste opp noen av de eldste bildene på denne siden ?
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Norsk flyhistorie.

            Her er et utvalg fly fra både Hærens og Marinens Flyvevæsen. Det ble så mange at jeg har postet det på bloggen. Jeg fyller på med mer etterhvert. Men dette er nok de eldste.

            Norsk flyhistorie. - Blogs - (MFN) ModellflyNytt.no
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment

            Working...
            X