Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ustabil spenning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Prøvde en utlading i går og så en forsiktig lading ingen. Når laderen kom opp til 3,97V på samtlige celler kom det en alarm som ikke lovte særlig bra.. hehe
    Alle tre cellene kunne virke som de var godt balanserte, men spenningen var alt for lav til at batteriet skulle være fullt.. Fikk til opplsysning putta inn 1270Mah.
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

    Comment


    • #17
      Originally posted by strutings
      Prøvde en utlading i går og så en forsiktig lading ingen. Når laderen kom opp til 3,97V på samtlige celler kom det en alarm som ikke lovte særlig bra.. hehe
      Alle tre cellene kunne virke som de var godt balanserte, men spenningen var alt for lav til at batteriet skulle være fullt.. Fikk til opplsysning putta inn 1270Mah.
      Fikk du noen feilmelding i noe display sammen med den alarmen? Hvilken lader bruker du? Min Hyperion EOS 5 lader er (desverre) laget slik at man stiller inn kapasitet, ikke ladestrøm. Dvs at hvis jeg lader langsomt stanser den etter en drøy time selv om batteriet ikke er ferdig ladet. Jeg kan da bare starte lading på nytt så fortsetter den der den slapp.

      Kan hende har laderen din avbrutt av utålmodighet den også. Ettersom du tilsynelatende har balanse nå ville jeg fortsette å lade for å se hvordan det går.

      Som alltid, pass på at du har batteriet under oppsyn og muligheter for å avgrense evt. ild.

      Comment


      • #18
        Originally posted by lipo
        Fikk du noen feilmelding i noe display sammen med den alarmen? Hvilken lader bruker du? Min Hyperion EOS 5 lader er (desverre) laget slik at man stiller inn kapasitet, ikke ladestrøm. Dvs at hvis jeg lader langsomt stanser den etter en drøy time selv om batteriet ikke er ferdig ladet. Jeg kan da bare starte lading på nytt så fortsetter den der den slapp.

        Kan hende har laderen din avbrutt av utålmodighet den også. Ettersom du tilsynelatende har balanse nå ville jeg fortsette å lade for å se hvordan det går.

        Som alltid, pass på at du har batteriet under oppsyn og muligheter for å avgrense evt. ild.
        Det stod en feilmelding, men husker ikke hva det var. Har fått denne alarmen et par ganger når jeg har balansert 2 pakker samtidig. Da hyler den hvis en celle kommer under 3,0V. Da står det bare at jeg skal koble fra batteriet.

        Er samme innstillingene på min lader også. Stiller inn kapasitet.
        -=-Trondheim Mfk-=-
        * Raptor 50 Titan (SE)
        * T-Rex 450SE
        * E-Sky CP2 (Solgt)
        * Vortex
        * E-Starter
        * Slow Stick
        * Spektrum DX7

        No helicopters were harmed in the creation of this post

        Comment

        Working...
        X