Announcement

Collapse
No announcement yet.

FMA Cellpro 4 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FMA Cellpro 4 ?

    Hei!
    Lurer på å kjøpe Cellpro 4 laderen:
    http://www.fmadirect.com/products.htm?cat=45&nid=4
    Noen som har positive/negative erfaringer med den?
    Lurer dessuten på om den kan skaffes i Norge, og om jeg trenger noe av ekstrautstyret FMA leverer til den?
    Jeg har heller ikke bestemt meg for batteri merke, men tror det blir FLIGHTPOWER EVO 20 2150mAh 3S1P.
    Passer kontaktene overens, eller trenger jeg en overgang? Hvor får jeg tak i det i tillfelle?
    Er ny på lipo området, og skal ha et godt system som er enkelt og sikkert i bruk for 3S1P. Åpen for valg/forslag.
    EF 60" Edge. Torque.
    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
    Multiplex FunCub XL on floats.
    Jeti DS-16

  • #2
    Lorents har en slik og kan sikkert bidra på laderen.

    Det har kommet et nytt batteri EVO 20 2170 Mah som skal være lettere enn 2150 mah.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Hallo ja,

      Har to sånne og er storfornøyd med de - beste laderen som finnes for mindre lipoer

      Vet ikke om de er å få tak i norge. Tipset Elefun om at dette måtte de bare begynne å selge, men FMA er visst ikke noe glad i nettbutikker...

      Utgangen på laderen baserer seg på balansererpluggene til FMA og passer i utgangspunktet ikke noe annet, men de selger egne overganger til FlightPower, ThunderPower og de vanligste merkene så bare pass på å få med en slik en, de selges som regel på samme sted som laderen.

      FlightPower er også noe av det beste så du gjør ikke noe dumt der.
      Hvor er lipoen din a?

      www.airheads.no
      www.bmk-rc.com/

      Comment


      • #4
        Lorents, har du tilhørende PC kabel/programvare?
        Kan du i såfall gi et kort resymé når det gjelder muligheter?
        Sjekket med FMA ang. fraktkostnader. Ca. $21 til Norge. Endelig frakt oppgis på mail etter bestilling.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Nei, har ikke PC kabel.

          Kort resyme:

          Putt batteriets balansererplugg inn i laderen (eller adapteren) og vent et par sekunder så viser den hvor mange % som er igjen av pakken. Laderen vet hvor mange celler batteriet er på og finner automagisk kapasiteten på pakka. Deretter setter den i gang med å lade/balansere pakka og viser hele tiden hvor mange % lading som er på pakken. Ved å trykke på den ene knappen som er der kan du se hver enkelt celles spenning. Når ladingen er ferdig piper den (litt høyt etter min smak) og du kan trykke på knappen for å lese spenninger til celler og se hvor mye den puttet tilbake på pakken.

          Du kan også stille inn hvor mange ampere du vil den skal lade med manuellt, men det er ingen grunn til det - den finner det selv. Det geniale er at du bare plugger inn pakken og den gjør resten selv - umulig å dumme seg ut.

          Laderen har også en haug med sikkerhets mekanismer innebygget slik at det skal være bortimot umulig å starte brann når denne brukes.

          Du kan lese mer her:
          FMA's Cellpro LiPo Battery Charging System - RC Groups
          Hvor er lipoen din a?

          www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

          Comment


          • #6
            Takk for infoen. Ved nærmere ettertanke blir den i minste laget. Har kikket litt på storebroren som lader med inntil 10A og 6S (max 4A v/6S). Litt dumt at den ikke har innebygget display...
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Storebroren ble satt ned i pris for ike så lenge side og jeg ville ikke bli forundret om det i løpet av de nærmeste månedene dukker opp en variant som ikke bare kan kobles til pc som dagens kan men som også har display.

              Ellers har jo som nevnt Align 2 ladere på gang. En for 12 volt og en for nett begge for inntil 6S.
              12 volts versjonen er nok ikke mye å rope hurra for for den ser det ut til at kun lader med 1A.

              Nettversjonen er også enkel (og trolig billig relativt sett) og er tydeligvis ment for Rex flygere. Ser ut til at den bare har enten 2 eller 4A men den har 2 rader med uttak for 3,4 og 6S så kanskje kan man lade 2 pakker i slengen. den har også visning av individuell cellespenning.
              Last edited by Tintin; 17-01-07, 07:47.

              Comment

              Working...
              X