Announcement

Collapse
No announcement yet.

Li-Po i leketøyshelikopter..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Li-Po i leketøyshelikopter..

    Litt vanskelig å vite hvor jeg skulle poste denne, men den havner her..

    I går kom jeg over to ødelagte leketøyshelikoptre fra en lekebutikk på kjøpesenteret der jeg jobber. Disse var ødelagt far beyond repair, og da måtte jeg såklart pelle de fra hverandre for å se hvordan de så ut inni. En masse simpel elektronikk, en liten klynge små motorer og.. ja, Li-Po celler. Hah, dette må jeg ta med hjem og sjekke nærmere. Ved komplett destruksjon av de lille som er igjen, står jeg nå igjen med 2 stk. enkle Li-Po celler, med loddeører på. Jeg tenkte at dette kanskje kunne bli en batteripakke til en shockflyer eller no, men jeg trenger å vite hvor mye kapasitet det er på de, og såvidt jeg kan skjønne fra påskriften står det ikke der..

    + -
    PL-0530048
    6F24D06597
    RE6009B1

    Er det noen som kan tolke noe av dette? Cella er ca. så stor som noen som er i en 800Mah pakke jeg har, men ser ut til å være litt tynnere.. Bilde kan fikses hvis noen tror det er noe hjelp i..

    Hvis jeg hadde husket hva heliet het, så kunne jeg sikkert funnet det ut på produsenten sin hjemmeside, men det husker jeg ikke. Men det var av denne typen som i sin tid ble påstått å være en norsk oppfinnelse, som noen amerikanere hadde stjålet.. Kontraroterende sak..

    Er det forresten noen som har noen tips om hvordan jeg skal lodde sammen disse?


    På forhånd takk.
    Lars Erik Haug
    Øvregate 17
    N-2635 Tretten
    lehaug@gmail.com
    tlf: 97972797

    H9 2m EDGE 540 med MVVS 26ccm
    Seagull Cessna Trainer
    Unnamed Slope Glider

    "Det som ikke kan fikses med litt gaffa, det kan fikses med litt mere gaffa!"

  • #2
    Lipo

    Hva kommer de fra? Er det to eller trecellers?
    Loddiga er det vel andre som er mer kjent med.
    Vidar

    Div.

    Comment


    • #3
      Originally posted by lehaug
      Litt vanskelig å vite hvor jeg skulle poste denne, men den havner her..

      I går kom jeg over to ødelagte leketøyshelikoptre fra en lekebutikk på kjøpesenteret der jeg jobber. Disse var ødelagt far beyond repair, og da måtte jeg såklart pelle de fra hverandre for å se hvordan de så ut inni. En masse simpel elektronikk, en liten klynge små motorer og.. ja, Li-Po celler. Hah, dette må jeg ta med hjem og sjekke nærmere. Ved komplett destruksjon av de lille som er igjen, står jeg nå igjen med 2 stk. enkle Li-Po celler, med loddeører på. Jeg tenkte at dette kanskje kunne bli en batteripakke til en shockflyer eller no, men jeg trenger å vite hvor mye kapasitet det er på de, og såvidt jeg kan skjønne fra påskriften står det ikke der..

      + -
      PL-0530048
      6F24D06597
      RE6009B1

      Er det noen som kan tolke noe av dette? Cella er ca. så stor som noen som er i en 800Mah pakke jeg har, men ser ut til å være litt tynnere.. Bilde kan fikses hvis noen tror det er noe hjelp i..

      Hvis jeg hadde husket hva heliet het, så kunne jeg sikkert funnet det ut på produsenten sin hjemmeside, men det husker jeg ikke. Men det var av denne typen som i sin tid ble påstått å være en norsk oppfinnelse, som noen amerikanere hadde stjålet.. Kontraroterende sak..

      Er det forresten noen som har noen tips om hvordan jeg skal lodde sammen disse?


      På forhånd takk.
      Hallo
      regner med at det er to bladerunners du har fått tak i. Batteriene er 300 mAh celler. De er ratet til 10C. For å få 7,4 volt må du seriekoble de. Men de kan ikke trekke mer enn 3 amp...

      Jeg vil gjerne kjøpe radioene og mottakerne + motorene om du ikke har kastet de! Og batteriene om du ikke har bruk for de. PM meg!

      Når det gjelder Bladerunneren er den designet av Petter Muren fra Oslo, han designet den for et firma, så de har vel ikke stjålet den...
      Cheers,
      Tore, Alta

      Comment


      • #4
        Bladerunner var det den het ja.. Takk for god info, PM sendt.
        Lars Erik Haug
        Øvregate 17
        N-2635 Tretten
        lehaug@gmail.com
        tlf: 97972797

        H9 2m EDGE 540 med MVVS 26ccm
        Seagull Cessna Trainer
        Unnamed Slope Glider

        "Det som ikke kan fikses med litt gaffa, det kan fikses med litt mere gaffa!"

        Comment

        Working...
        X