Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peerless overlading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peerless overlading

    Klarte å sette mitt 4800mah Fromeco peerless batteri på nicd ladeprogram på swallow-laderen i dag. Satte den på 500mah lading. Etter en stund pep det i laderen som om den var ferdig. Den viste da at batteripakken hadde over 11v. Da innså jeg hva som hadde skjedd.

    Sjekket spenningen på pakken umiddelbart og da viste den 8,0v. Batteripakken var ikke varm eller oppblåst. Kan overladings kretsen ha reddet meg? Noen som vet hvordan denne fungerer?

    Lader ut pakken på korrekt program nå for å sjekke kapasitet, varmeutvikling etc. Alt ser så langt ut til å være i orden.
    Last edited by torgeir; 24-02-07, 19:26.
    Torgeir K. Haugstad

  • #2
    Originally posted by torgeir
    Klarte å sette mitt 4800mah Fromeco peerless batteri på nicd ladeprogram på swallow-laderen i dag. Satte den på 500mah lading. Etter en stund pep det i laderen som om den var ferdig. Den viste da at batteripakken hadde over 11v. Da innså jeg hva som hadde skjedd.

    Sjekket spenningen på pakken umiddelbart og da viste den 8,0v. Batteripakken var ikke varm eller oppblåst. Kan overladings kretsen ha reddet meg? Noen som vet hvordan denne fungerer?

    Lader ut pakken på korrekt program nå for å sjekke kapasitet, varmeutvikling etc. Alt ser så langt ut til å være i orden.
    Hei

    Har 4 slike pakker selv og føler jeg har opplevd det meste med de. Det du har gjort og slik du forklarer hendelsesforløpet, så bør pakka være i orden. Ladeledningen og ledningen du setter forbruket på er loddet på samme sted og skal ikke overstige 8.4V. Elektronikken i din pakke har tydligvis gjort jobben sin, denne gangen. På mine pakker har jeg fjernet elektronikken i pakkene da disse har vist seg å være ustable. Også nye fra Fromeco har vært i uorden. I stede har jeg innstalert egene balanseringskabler med ekstern balansere, begge kjøpt hos Elefun. 2 pakker var bra balansert og 2 var ikke så bra. Siden elektronikken i pakka de har utgang til lading og forbruk på samme sted er det ensbetydene med strømsvikt og påfølgende problemer om elektronikken svikter. (Elendig konstruksjon) Og det gjør de. Cellene Fromeco benytter er kjempbra etter min mening. Har disse i min 1/1.7 Pitts.

    Har opplevd bortimot det samme selv som du beskriver men det var laderen som gikk føyken, Swallow med 220V/12V. Elektronikken røyk men pakka er OK.

    Elektronikken sitter også i pakka for at de skal få lov til å sende dette med post.

    Comment


    • #3
      Tusen takk for svar.

      Kapasiteten er også på topp etter utlading. Heller ingen form for varmeutvikling under utlading/lading. Elektronikken skal av...
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #4
        Hei
        Off topic, men hvilken elektronikk er det dere snakker om.
        Jeg har 2 peerless 2400mah som jeg ikke har brukt enda.
        Er det noe jeg bør gjøre med dem?

        RS
        Ronny Sundbye
        Young man, was that a landing or were you shot down?

        Comment


        • #5
          Originally posted by RS
          Hei
          Off topic, men hvilken elektronikk er det dere snakker om.
          Jeg har 2 peerless 2400mah som jeg ikke har brukt enda.
          Er det noe jeg bør gjøre med dem?

          RS
          Det står viktig info her 404 - File or directory not found.
          Amund Gårdhammer
          www.ringerikemfk.com

          Comment


          • #6
            Takker for kjapt svar.
            Skal sjekke mine celler. Kjøpte ikke hos Elefun.

            RS
            Ronny Sundbye
            Young man, was that a landing or were you shot down?

            Comment


            • #7
              Blir det loddejobb på meg RS?
              Har du sjekka om kortet er feil montert på dine pakker, og skal du evt beholde det?
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Nja, skeptisk.............hehe.
                Jeg har sjekket pakkene mine. Jeg har ikke fjærnet krympeplasten enda.
                Jeg kan se at det sitter et kort i enden av pakken.
                så det ser ut som det blir loddejobb på deg ja.

                RS
                Ronny Sundbye
                Young man, was that a landing or were you shot down?

                Comment

                Working...
                X