Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lader begynte å ryke..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lader begynte å ryke..

    Hei igjen

    Nå fikk jeg helikopteret mitt. Tok batteriet, og satte det glad og fornøyd inn i laderen, og plugget hele greia i veggen.

    MEN, etter ca 5 sek begynte hele greia å ryke.. Hva fanken?

    Hva (og hvorfor?) skjedde, hva har jeg ødelagt? Er det slik at batterier allerede er oppladet fra produsent, og jeg "overcharget" det? :S

    Og ja, du ser det helt sikkert, men jeg har NULL peiling på dette.

  • #2
    Høres ikke bra ut. Spørs om laderen er røket ja..
    NB!: Husk å plugg laderen i veggen før du plugger i batteriet.
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

    Comment


    • #3
      Usikker på hva slags lader du har, og hva slags type batteri, men feilen kan ligge i rekkefølgen på tilkoblingene dine. Er det et LiPo-batteri bør laderen plugges i veggen først, og batteriet i laderen etterpå. Elektronikken i laderen kan fuske, dersom batteriet kobles til først.

      Comment


      • #4
        Oi. Tusen takk for så mange raske svar.

        Når jeg tenker meg om, plugget jeg laderen i veggen først, deretter batteriet i laderen.

        Men dette skal da ikke skje? :\

        Laderen heter Ga-003, og batteriene er på 7.4V, 480 mAh

        Comment


        • #5
          Håper laderen din er beregnet for 220V... Flesteparten av ladere er beregnet for 11-15VDC

          Det hadde gjort seg med litt mer info om lader, batteri osv.

          Comment


          • #6
            Det er laderen og batteriet som er med orginalt i Walkera Mini 5.

            Mer vet jeg ikke..

            Comment


            • #7
              Originally posted by Proof
              Hei igjen

              Nå fikk jeg helikopteret mitt. Tok batteriet, og satte det glad og fornøyd inn i laderen, og plugget hele greia i veggen.

              MEN, etter ca 5 sek begynte hele greia å ryke.. Hva fanken?

              Hva (og hvorfor?) skjedde, hva har jeg ødelagt? Er det slik at batterier allerede er oppladet fra produsent, og jeg "overcharget" det? :S

              Og ja, du ser det helt sikkert, men jeg har NULL peiling på dette.
              I cannot see that you have done anything wrong here so it would appear that you have been sold faulty goods - return the complete set to your retailer for exchange. The other question is what sort of advice did your retailer give you with the first purchase since you appear to be so unsure - something he should have done knowing that the set included Lithium Polymer batteries.
              Ken Bates
              Never Mind the Label

              Comment


              • #8
                Originally posted by Celtic-Griffin
                I cannot see that you have done anything wrong here so it would appear that you have been sold faulty goods - return the complete set to your retailer for exchange. The other question is what sort of advice did your retailer give you with the first purchase since you appear to be so unsure - something he should have done knowing that the set included Lithium Polymer batteries.
                I bought the helicopter on the internet, which obviously wasn't a were good idea. I have read a few guides, FAQ's etc, though.

                I can't see that I've done anything wrong either, so I'm going to send an e-mail to the store I bought it from.


                Mulig jeg dummet meg ut med å svare på engelsk, ettersom du visste hva jeg skrev på norsk, men det får bare være.
                Last edited by Proof; 31-03-07, 11:05.

                Comment


                • #9
                  Feel free to write Norwegian - it should not matter if you bought on the internet you have the same rights and the seller still has a moral duty to proprtly inform.
                  Ken Bates
                  Never Mind the Label

                  Comment


                  • #10
                    Litt off topic,

                    Hvordan er det med klapplading på lipo batteri? uten balanserer? noen som kan gi meg en link på gode batteri og lader? 3-cell 1300 mah ca..


                    Mvh Robert.
                    ~Futaba 10C~


                    ~T-Rex 500 v-bar~
                    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                    ~Min Cnc byggetråd #1~
                    ~Min Cnc byggetråd #2~
                    ~Min Cnc byggetråd #3~


                    ~Trondheim Modellflyklubb~

                    Comment


                    • #11
                      hmm, dagen for brenning av ladere ser det ut til..
                      Jeg skulle sette lipo batteriene til lazy bee'n til lading.. men i det jeg koblet til strømmen så begynte det å ryke av den, og jaggu ble det ett stk kremert chip på den. Har ikke brukt den på ca 1,5 år eller noe, bare ligget på hylla.
                      Dette var en schulze lader også, merkelig..

                      Noen som har forslag til ny lipo lader?

                      Jeg har 3 stk lipo batterier, 2 stk flate 3s1p, også har jeg ei pakke som jeg er litt usikker på, det er 8 celler.. mener at det er 3s1p den også.
                      Hvordan kan jeg se hvordan batteri det er?
                      Den ble loddet av torbjørn & kåre for å passe inn i en lazy bee (som ikke er så veldig lazy med den børsteløse og lipo pakka.. hehe..
                      Med vennlig hilsen / Best Regards
                      Freddy Ulvseth
                      http://freddy.ulven.com/rc

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ulven

                        Noen som har forslag til ny lipo lader?


                        Siden finnes ikke
                        Mvh Jan Ulrik Opheim

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ulven
                          Noen som har forslag til ny lipo lader?
                          Litt billigere variant
                          Siden finnes ikke
                          Geir G
                          -----------------------------
                          T-Rex 600N Pro VBar
                          Raptor 50 Titan
                          T-Rex 450SE
                          Spektrum DX7
                          -----------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Takk for tipsene, fikk et tips om moss hobby sine ladere, så det ble i går lagt inn bestilling der i fra.. så da blir det snart flyging igjen .. jihuu..

                            btw, er det noen måte en kan måle om et batteri er ødelagt?
                            Ene lipo pakka husker jeg sist jeg brukte at ladet seg, men var ingen effekt når jeg skulle bruke det.. kan en måle noe med et måleinstrument på en noen måte?
                            Med vennlig hilsen / Best Regards
                            Freddy Ulvseth
                            http://freddy.ulven.com/rc

                            Comment

                            Working...
                            X