Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg bruke dette batteriet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jeg bruke dette batteriet

    Jeg har et gammelt mottatkerbatteri NiMh 4,8V 2200mAh. Jeg har ladet det ut og ladet det opp igjen. Det står på laderen at det har tatt imot 2120mAh. Er dette tilstrekkelig mål på om det fortsatt er brukenes? Eller er det andre faktorer også som avgjør om jeg kan bruke det? Er det trygt å sende opp flyet med batteriet?

    Hans M

  • #2
    eg ville ha gjort det.
    Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
    -T-rex 450 HDE
    -E-sky honey bee fp(pulverisert)
    Status: Skulelei

    Comment


    • #3
      Jeg ville ihvertfall ha tappet det ut igjen og sett hvor mange mA den klarte og trekke ut av det.

      Comment


      • #4
        Enig, tapp det ned og se at det leverer omtrent like mye som det tar i mot.
        Dessuten har NiMH som har ligget lenge godt av noen lade/utladesykluser for å våkne opp igjen.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by LN-TAL
          Jeg ville ihvertfall ha tappet det ut igjen og sett hvor mange mA den klarte og trekke ut av det.
          Enig!!
          Hvor mye du kan hente ut av batteripakken, er mer interessant enn hvor mye som kan puttes inn. Hvis feks en celle i pakken er dårlig, vil du kunne lade opp normalt, men pakken vil gi seg under belastning. Jeg ville belastet pakken med feks 500mA, og sett hvor mye jeg fikk ut. I tillegg bør du følge med spenningen (volt) og se at den holder seg under belastning.
          Knut Eirik Lyngmo

          Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

          Comment


          • #6
            Takk for gode svar. Cycler batteriet nå og skal se hvor mye det gir.

            Comment

            Working...
            X