Announcement

Collapse
No announcement yet.

Li-ion lader, li-po batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Li-ion lader, li-po batteri

    Hei.
    fikk i dag en "Red Arrows" elektro jett sak i posten.
    Denne har et li-po batteri på 1800mah 4celler.
    På laderen som fulgte med, står det li-ion 16,8v 1A.
    Har jeg fått feil lader med i dette settet, eller har det ikke noe å si med li-po eller li-ion?
    Lades disse likt?
    Hva er forskjellen på li-po og li-ion?
    Ser at på siden jeg bestilte fra står det:Charger:16.8V 1A Li Charger
    er dette da en lader som tar både li-po og li-ion batterier?

    Håper noen kan gi meg svar på dette før jeg tør å koble batteriet i laderen.
    Edvin
    ------
    http://home.no.net/hansenmh

  • #2
    I get very angry when I read this type of entry - here is another case where a retailer has sold a package containing a lithium battery to an in-experienced customer apparently without one word of explaination or advice - have we really come to a point in this hobby where safety no longer matters as long as the profit is made?

    Edvin, my advice to you would be to contact your supplier and demand that he provides the information you require - that is his duty.
    Ken Bates
    Never Mind the Label

    Comment


    • #3
      Lithium Polymer er en undergruppe av Lithium Ion. Det er derfor ikke "galt" å merke laderen Lithium Ion.

      Li-Po batterier lades til 4,2V per celle. Fire ganger 4,2V er 16,8V så laderen er nok rett. Anbefalt ladestrøm for 1,8Ah timer batteri er opp til 1,8A. Din lader på 1A er derfor godt på den trygge siden.

      Lykke til og fly pent!

      Comment


      • #4
        Originally posted by lipo
        Lithium Polymer er en undergruppe av Lithium Ion. Det er derfor ikke "galt" å merke laderen Lithium Ion.

        Li-Po batterier lades til 4,2V per celle. Fire ganger 4,2V er 16,8V så laderen er nok rett. Anbefalt ladestrøm for 1,8Ah timer batteri er opp til 1,8A. Din lader på 1A er derfor godt på den trygge siden.

        Lykke til og fly pent!
        Takker for svar. da har jeg lært noe nytt i dag også.
        Edvin
        ------
        http://home.no.net/hansenmh

        Comment

        Working...
        X