En ting jeg synes er noe herk med elektromodeller, er å kunne bestemme seg på minuttet om å dra og fly.
Det forholdet og samtidig ivareta at en skal håndtere sine lipo'er på en måte som gir de så lang levetid som mulig, gjør at impulsiviteten svinner hen. Jeg får som oftest bare flydd i helgene. Etterpå er det bare å lade opp pakkene til 50% og legge de i kjøleskapet, i påvente av neste helg.
Men så får en "ånden" over seg på ett eller annet tidspunkt, og må bare ta seg en tur ut. MEN først, må bare lade batterier, i en time eller to.
Snakk om å sitte å se på maling tørke, og sammen med den tørker impulsiviteten og mørket senker seg der ute.
Så nå vurderer jeg TP1010 lader nr. 4 og 5 i tillegg til 2 Swallow-ladere, for i det hele tatt å få litt fart på greiene og komme seg ut mens det er rester av impulsivitet og lys igjen.
Hva gjøre dere der ute for å minske problemet? X-antall ladere, eller fulladete Lipo'er til enhver tid?
Stein
Det forholdet og samtidig ivareta at en skal håndtere sine lipo'er på en måte som gir de så lang levetid som mulig, gjør at impulsiviteten svinner hen. Jeg får som oftest bare flydd i helgene. Etterpå er det bare å lade opp pakkene til 50% og legge de i kjøleskapet, i påvente av neste helg.
Men så får en "ånden" over seg på ett eller annet tidspunkt, og må bare ta seg en tur ut. MEN først, må bare lade batterier, i en time eller to.
Snakk om å sitte å se på maling tørke, og sammen med den tørker impulsiviteten og mørket senker seg der ute.
Så nå vurderer jeg TP1010 lader nr. 4 og 5 i tillegg til 2 Swallow-ladere, for i det hele tatt å få litt fart på greiene og komme seg ut mens det er rester av impulsivitet og lys igjen.
Hva gjøre dere der ute for å minske problemet? X-antall ladere, eller fulladete Lipo'er til enhver tid?
Stein
Comment