Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading av Lipo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lading av Lipo?

    Hei,
    Jeg har ei batteripakke med 8 runde lipo celler, det er 3 cellers, 11.1 volt, men jeg lurer på hvor mange mah pakken kan lades på?
    Lipo laderen min har slike jumpere som en kan flytte fra noen hundre mah til 1700mah eller noe slikt.. Har ladet den pakken på 750mha og det tar jo evigheter før den blir ferdig, kan jeg øke til f.eks 1000mha uten problem eller tror dere?
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

  • #2
    8 runde lipo og 3S? Det kan ikke stemme. Har ikke sett runde lipoceller før, og 3 går ikke opp i 8.

    Hvilken ladestrøm du skal bruke avhenger av kapasiteten på batteriet. man skal lade med maksimalt det asmme som kapasiteten tilsier. Er det et 750 mAh batteri så lader du med 750 mA maks. Er det et 1700 mAh batteri lader du med 1700 mA (1,7 A) maks.

    mAh er en forresten enhet for kapasitet, ikke for strøm. Det viser hvor mange milliampere man kan trekke for at batteriet skal vare i en time.

    Comment


    • #3
      Jooo, mener at Thorbjørn & Kaare solgte (selger) noen LiPo celler som var runde. De ligner på AA celler, en kamerat av meg kjøpte de for å ha i en Ripmax Spitfire. Cellene var tunge, men de skulle etter sigende være mye mer "trygge" i forhold til de vanlige flate LiPo cellene.
      Jeg husker ikke hvor mange milli amps de var på , lurer på om det var 3300 mAh eller 3700 mAh ? Jeg er ikke sikker på det, men runde var de i alle fall.

      Comment


      • #4
        li-ion finnes vel som runde batterier om jeg ikke husker feil...
        Sikker på at det var liPO?
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Lithium polymer eller noen annen lithium teknologi?

          Comment


          • #6
            Cellene som det siktes til ble solgt under navnet Konion og var en del av Kontroniks sortement. Har selv hatt en del slike og de har fungert meget bra. Det sylindriske metallhuset beskytter mer enn "sjokolade-papiret" rundt de mer normale LiPo-pakkene. Ytelsesmessig har vi kommet lenger nå. Mener de var gode for 12 C kontinuerlig. Data ellers er 3.7 volt nominelt pr celle og 1100 mAh kapasitet. Se bilde.
            Attached Files
            Hangar:
            Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

            "In thrust I believe"

            Comment


            • #7
              Konion cells use Lithium Ion chemistry not Lithium Polymer and have the following spec:

              Nominal 3,7 V
              Max. Charge 4,1 - 4,2V
              Low Voltage Cutoff Min. - 2.7V
              Normal Capacity - 1100 mAh
              Continuous - 12C (13,2A)
              Burst - 20C (22A)
              Dimensions (Dia. * Length) 18mm * 65mm
              Cell Weight - 41g

              Outmoded technology.
              Ken Bates
              Never Mind the Label

              Comment

              Working...
              X