Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Power lipos, ingen forhandlere i Norge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thunder Power lipos, ingen forhandlere i Norge?

    Er det virkelig slik at det ikke finnes forhandlere av TP i Norge? Et søk gir ingen treff. Ikke hos meg iallefall.


    Stein

  • #2
    Jeg tror Moss Hobby hadde TP for en tid tilbake siden. Så på siden demmes, men fant ingen TP batterier der. Du kan jo sende en mail å spørre.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Thorbjørn & Kåre RC-seilflysport selger TP: Rc-seilfly.no - Modellflysport

      Comment


      • #4
        Hvor for kjøpe TP når man har Flight power EVO og NEU Power batterier?
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Originally posted by jijohans
          Hvor for kjøpe TP når man har Flight power EVO og NEU Power batterier?
          Tja, hvorfor kjøpe Audi når det finnes BMW? Eller, hvor lang er en fisk?
          Det jeg prøver å si er at spørsmålet ditt er irrellevant.

          S

          Comment


          • #6
            Det er ikke irrellevant,hvorfor "sløse"pengene på noe anet enn det beste. Spør hvem som helst i verdens toppen hva de bruker av lipo og sjekk litt utenlandske forum...
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #7
              jijohans,

              Jeg vet ikke om det er bare lesing i ulike forum som gjør at du sier at FP-lipos er det eneste saliggjørende. Jeg regner med at du ikke selv har ”sløst” bort penger på TP-lipos, og dermed ikke noe eget sammenligningsgrunnlag? Det har jeg, se vedlagte bildet. Og etter min mening holder begge en god standard og jeg har ikke noen statistikk eller forutsetninger for å si at den ene er bedre enn det andre.
              Ja, jeg hører du sier at diverse proffer og at enkelte forum trekker frem FP som det beste. Men kanskje dette har mer med sponsorordninger enn kvalitetsforskjeller å gjøre? Hvis du leser innlegg i helifreak så roses jo FP opp i skyene. Men en må spørre seg hvorfor. Jo, mange bak forumet tilhører Team Flightpower. Da skulle det bare mangle at de ikke gir noe tilbake for den sponsingen de får, nemlig å trekke frem FP ved enhver anledning.
              Leser du RR eller andre, er synet betydelig mer nyansert enn det du påstår.
              Så sier noen, bl.a. Finless, at selv om cellene i FP og TP er de samme(Enerland), så gjør FP en mer nitid cellematching enn det som TP gjør, sier han. Det kan jeg ikke si noe om annet enn å bare konstatere at han sier det, men trekker ikke noen kvalitetsmessige konklusjoner ut av det.

              Så er det konkurranseaspektet.
              Jeg kan ikke forstå, hvis det er slik, at noen ikke ser at det har en stor verdi for oss forbrukere at tilbudet er bredt. Derfor skulle jeg gjerne sett at TP også hadde forhandlere i Norge, i alle fall synlige. (TP finner jeg ikke på webben til Thorbjørn&Kåre). Jeg mener at 2400,- er en HØY kostnad for en batteripakke, og jeg ønsker større utvalg og konkurranse hjertelig velkommen.

              For øvrig så har jeg for to dager siden bestilt en FP 6S 5000mAh 25C pakke fra Readyheli (dessverre Griffin og Technoflight, dere har ikke den på lista.), fordi mange av ”mine nettsteder” var utsolgt for TP T-Rex 600 pakken.

              Stein
              Attached Files
              Last edited by Kingfisher; 23-05-07, 20:03.

              Comment


              • #8
                Har dessverre ikke fått handler batterier enda, så kan kun forholde meg til det som sies på div forum..
                Når jeg skal handle blir jeg nok å høre på det som blir sagt på forumene og hva proffene bruker, de tester og bruker de hardere enn noen andre... Sjekk f.eks RCGroups: Remote Control, Radio Control Planes, Drones, Cars and Boats highperformance...
                Er jo ikke små penger heller man skal ut med, snakker da om 4S 4000mah+ pakker og 10S 5000mah pakker...
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment

                Working...
                X