Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan forklare denne engelske teksteN?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som kan forklare denne engelske teksteN?

    Attention:
    Please ensure you cycle your batteries 3-4 times prior to pushing the packs to their full potential.
    Cycling your pack will break in the batteries chemistry and stop cell puffing or rapid capacity degradation.
    To cycle a pack you can simply use it as you normally would, though never draw more than 10C for the first 3-4 cycles.

    Dette sto om et batteri jeg har bestilt... Har ikke så mye greie på lipo batteri og lading, og jeg kan heller ikke så altformye engelsk..

    Kan noen prøve og forklare meg hva som menes med dette?
    Har virkelig blitt bitt av basillen

  • #2
    Fritt;
    Vennligst sørg for å "cykle" batteriene dine 3-4 ganger før du presser dem til deres fulle potensial.
    Hvis du "kjører inn" dine packer slik vil du unngå att de "hovner opp" eller att de raskt taper effekt.
    For å "cykle" din pakke bør du bruke dem helt normalt men ikke trekke mer enn 10 C (altså din mAh x 10) de første 3-4 syklene.

    Ps. Greier Engelsk Ok, men Norsk er ikke mitt morsmål. Beklager derfor halvdårlig Norsk.

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • #3
      Originally posted by kenzky
      Attention:
      Please ensure you cycle your batteries 3-4 times prior to pushing the packs to their full potential.
      Cycling your pack will break in the batteries chemistry and stop cell puffing or rapid capacity degradation.
      To cycle a pack you can simply use it as you normally would, though never draw more than 10C for the first 3-4 cycles.

      Dette betyr kort fortalt at du burde cycle batteriene 3-4 ganger før du begynner å bruke batteriene hardt. Cyclingen gjør at batteriene blir "kjørt inn" og som resultat varer batteriene lengre. For å cycle et batteri kan du bruke det slik du normalt gjør, men hold deg under 10C belastning.

      I tillegg kan jeg legge til at noen batteriprodusenter anbefaler at i løpet av de første cyclene på batteriene bør man fly i ca 5 min, før man tar pauser på ca 10 min, fly i 5 min, pause på 10 min til batteriet er tomt. Dette skal vist også "kjøre inn" batteriene.

      Personlig bruker jeg å belaste batteriene lett de første cyclingene. Pleier også å lade batteriene på under 1/2 C de første gangene.

      Håper dette hjalp deg litt
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        okey, takk for hjelpa
        Har virkelig blitt bitt av basillen

        Comment

        Working...
        X