Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fersking trenger gode råd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fersking trenger gode råd!

    Heldiggrisen fikk seg et Honey Bee King 2 helikopter i gave i går (hurra for meg...). Jeg merkt fort at batteriene ikke holder så lege som jeg har lyst til at de skal. Derfor må jeg ha fler/bedre og da kommer spørsmålene:

    1. Hva slags batterier kan denne kjerra ta? Mere mAh er vel trikset? Hvor mye er bra med tanke på pris/ytelse?

    2. Ladingen med den medfølgende laderen tok usansynlig lang tid. Hva slags lader bør jeg kjøpe meg? Er fortsatt *litt* opptatt av pris/ytelse. (er mao. ikke helt bitt av basillen, men merker at det ikke skal mye mer til før jeg er hekta....)


    3. Hvem selger dette billigst og/eller best?

  • #2
    Originally posted by jon-h
    Heldiggrisen fikk seg et Honey Bee King 2 helikopter i gave i går (hurra for meg...). Jeg merkt fort at batteriene ikke holder så lege som jeg har lyst til at de skal. Derfor må jeg ha fler/bedre og da kommer spørsmålene:

    1. Hva slags batterier kan denne kjerra ta? Mere mAh er vel trikset? Hvor mye er bra med tanke på pris/ytelse?

    2. Ladingen med den medfølgende laderen tok usansynlig lang tid. Hva slags lader bør jeg kjøpe meg? Er fortsatt *litt* opptatt av pris/ytelse. (er mao. ikke helt bitt av basillen, men merker at det ikke skal mye mer til før jeg er hekta....)


    3. Hvem selger dette billigst og/eller best?
    For å¨kunne svare på dine spørsmål er det lurt å skrive hvor mye penger du har lyst å satse, og om dette heliet du har kjøpt er en test fra din side, eller om du har seriøse planer om å lære å¨fly helikopter.

    Svarere du får avhenger stort når du gidder å opplyse om det

    (Ikke ta dette som personlig kritikk da du ikke er alene med å komme med spørsmål uten å gi videre info om hva du har tenkt)
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #3
      Takk for svaret og no offence taken!

      Først - JA, jeg vil og skal lære meg å fly helikopter. Det er ikke tilfeldig at jeg fikk det i gave. (Av min fru fikk jeg faktisk en flytime i et ekte helikopter - altså et slikt som mennesker kan sitte i. Om det var gøy? Ubeskrivelig! Men for dyrt for å ha som hobby. Før det trente jeg meg opp til å bli en fryktet helikopterpilot i Battlefield Vietmam og Battlefield 2 )

      Mulig jeg burde si noe om hvor mye "dollares" jeg ønsker å bruke, men hadde håpet at det kom inn via abnefalinger fra de som har drevet en stund. Jeg har ikke begrep om priser eller kvaliteter siden jeg akkurat har begynt å pirke i modell verdenen.

      For å prøve meg på en annalogi: Jeg trenger ikke "Rols Roys varianten", ikke vil jeg ha en "koreaner" heller. En noe over gjennomsnittet "familiebil" er å foretrekke.

      Ta i beregning at jeg er nybegynner og at jeg har et relativt rimelig helikopter. Regn også med at jeg om en stund (1 år? 2 år) når jeg har vokst fra det jeg har kommer til å kjøpe noe "bigger, better, faster". Men det får bli en annen skål...

      Comment


      • #4
        Hei

        Velkommen !

        Det er ganske vanlig, når man begynner med RC at man kjøper enkelt utstyr når man starter. Etter en stund blir man hektet, og kjøper seg noe bedre. For de om blir hektet på denne hobbyen ville det nok vært billigere og kjøpe litt bedre utstyr med en gang.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          Hei.

          Litt av en velkomst til en som har lyst til å fly helikopter.
          Du må passe deg, dette koster penger og du kan ikke bruke det helikopteret du har fått av din kone. Er du sikker på om du virkelig vil dette. Tenk deg nøye om.....Tull!

          Jeg er en av de som har flydd en Twister i lang tid. Ok jeg har brukt 600,- kroner i reservedeler på et heli som kostet 1900,- Galskap synes sikkert mange. Men fortsatt langt unna de 6000,- til 10000,- kronene som anbefales her for en T-Rex. Virker som det er det eneste Rc-heli som man kan ha det morro med. Sett i gang med det helikopteret du nå har. Du får mye morro med det. Så kan du vurdere senere om du er villig til å bruke de pengene som trengs for neste helikopter.

          Vanskelig å si hva som passer av batteri. Tenker på str. Elefun selger jo disse heliene, så send en mail til dem og still samme spørsmålet.


          Batteri 11.1v 1200mah, kjøp heller 2 stk.
          Siden finnes ikke

          Her er en lader som er veldig grei.
          Siden finnes ikke
          Pål Kasnes

          Comment


          • #6
            Pål! You are my man!

            Du har skjønt hvor lande mitt ligger. Jeg er nybegynner med en lyst til å bli smittet. Det betyr at jeg gjerne svir av noen kroner på det jeg har nå for å bekrefte at jeg synes dette er gøy!

            Jeg forstår og innser at dette fort kan koste mye penger men siden jeg trenger en ny hobby tar jeg sjansen. (Kona har nok ikke innsett hva som er i ferd med å skje - jeg fikk heli'n av kompiser...)

            God ide å sende en mail til elfun. Det skal jeg gjøre!

            Sjekket linkene du refererer til - og det slår meg at jeg har støtt på atter en "bransj" med sine termer og faguttrykk...finnes det en god dictionary som kan forklare alle TBF'ene? (EOS 5i , 5S / 14N , SPEED 5S14N, EOS5iDP, osv. osv)

            Hilsen frequent flyer,
            Jon Harald

            J

            Comment

            Working...
            X