Announcement

Collapse
No announcement yet.

LiPo og levetid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LiPo og levetid

    Har et lipobatteri (Hyperion 1800mAh 20C) som jeg har vært veldig påpasselig med, men nå ser det ut til at det kanskje har dævva..

    Når jeg lader nå så står spenningen på hver celle og hopper fra 3,4 - 4,15V. Har aldri opplevd noe lignende. Dette kom etter at jeg bytta motor på T-rexen. Spørs om det rett og slett er for høy belastning med den motoren jeg har nå(Medusa MR-028-040-3400)

    Er dette et symptom på at batteriet er i ferd med å kvelde?
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

  • #2
    Har ikke selv opplevd symtomet.Men om motoren din belaster batteriet ditt mer en det tåler, vil du jo merke det på att batteriet får "luft i magen" og da er det kveld'n for den pakken.det beste du gjør er å finne ut strøm trekket ditt med det oppsettet du har.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Har opplevd noe lingnende ved bruk av min Graupner ultramate25 lader - spenningen på lipo batteriet går opp og ned som en jojo under lading. Når laderen slutter å lade med 1C og kommer ned i ca 0,5C eller lavere forsvinner problemet og ved avsluttet lading er batteriene fulladet og med stabil spenning.

      Har ikke opplevd at batteriene har vær dårlige å bruke etter det. Helt sikkert noen elektro guruer her som kan forklare hvorfor men jeg tror det ikke er noe å bekymre seg for så lenge de ikke blåser seg opp som Elektrodude sier.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment

      Working...
      X