Announcement

Collapse
No announcement yet.

Swallow Advance Computerlader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Swallow Advance Computerlader

    Jeg er ganske fersk når det gjelder r/c og har nylig kjøpt meg en T-rex 450SE v2 pakke fra elefun.no og fikk med en Swallow Advance Computerlader.
    Det fulgte kun to klyper med laderen som jeg antar er for å koble til et bilbatteri? Jeg kan ikke finne noen inngang for noen adapter.
    Jeg lurer derfor på om det er mulig å lade batterier med denne laderen uten å koble den til et bilbatteri. Hva kan jeg da evt. bruke og hvor kan jeg få tak i det?

    Jeg ble fortalt at Hyperion laderen som var det andre alternativet jeg kunne få ved kjøp av pakken, kunne lades via strøm fra veggen. Dersom dette ikke er mulig med swallow laderen får jeg bare håpe at elefun er villig til å bytte.

    Siden finnes ikke
    --E-sky Lama v3--

  • #2
    Du har kjøpt en 12V lader, noe som selvfølgelig betyr at du ha en 12V kilde til ladere. Et 12V batteri eller "power-supply". Noen bruker power-supply fra en PC men du kan også kjøpe disse.

    Dersom du ønsker å koble direkte til 220V bør du kanskje bytte laderen i denne :

    Siden finnes ikke

    Dette er akkurat samme lader, men mulighet til å koble direkte til 220V.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Send en mail eller ring til Elefun angående et eventuellt bytte, tror ikke det er noe problem....

      Medgjørlige folk i sjappa der....
      Ønsker dere en god dag på feltet !
      Birger Mork

      Mine besittelser :
      Flygreier (Massevis)
      Heligreier (En Mini Titan)
      Bilgreier (Et par stk.)

      Comment


      • #4
        Okay takk for svar. Skal kontakte elefun
        --E-sky Lama v3--

        Comment


        • #5
          Hei igjen.

          Lurte på om det er mulig å bruke en adapter jeg har til en flatskjerm jeg ikke bruker på den AC/DC laderen? ( Siden finnes ikke)

          Output på laderen er 12V og 5,0A.
          --E-sky Lama v3--

          Comment


          • #6
            Originally posted by Elysion
            Hei igjen.

            Lurte på om det er mulig å bruke en adapter jeg har til en flatskjerm jeg ikke bruker på den AC/DC laderen? ( Siden finnes ikke)

            Output på laderen er 12V og 5,0A.
            Denne er altfor svak. Du bør minimum ha 12V, 5A. 10A er ganske normalt.
            Mvh Ronny

            Comment


            • #7
              hum.. den er vel ikke altfor svak hvis jeg minimum må ha 12V, 5A og adapteren er 12V og 5A.
              Hva har det å si for ladinga om jeg har 5A eller 10A input?
              --E-sky Lama v3--

              Comment

              Working...
              X