Unconfigured Ad

Collapse

Nå er grom-lederen bestilt fra Orbit electronic, men..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Godseieren
    • Apr 2003
    • 296

Tenkte bare jeg skulle nevne en ting ang. strømforsyning. Jeg bruker en fra en gammel PC på 150W. Den gir stabil og fin strøm. Er litt spent på om den blir for liten til min nye lader , Simprop V3. Må jeg kjøpe ny så kommer jeg til å handle på Komplett Data, 227kr for en strømforsyning på 350W. Den prisen tror jeg ikke Clas Ohlson matcher heller. Dere mer erfarne elektroflygere må gjerne protestere på mitt valg, men jeg håper og tror at PC-strømmen er god nok for mine ladere.
    Mvh
    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• klausre
      • Oct 2025

Originally posted by OAK
      hmmm...hørtes dyrt ut. Trodde prisen var ca.600 + mva. Hør med Th&Kåre....jeg kjøpte min der. Mener jeg gav noe rundt 900,-

"Clason" har "lillebroren" til den laderen jeg nevnte. Denne er like god til å lade blybatterier, men kan ikke brukes som strømforsyning.
      Suppert! Her koster lillebroren 499 inkl. mva. Jeg skal kun lade blybat, så den blir det nok. Kan jo seff. høre med T&K hva den store koster..

Originally posted by OAK
      Hvor mye måtte du forresten gi for Orbit'en (inkl. toll og tull hvis du bestilte fra utlandet).
      Bestilt via Visa er jeg trukket 1980,- Har ikke fått noe om norsk mva. eller toll ennå, og den kom utenom posten... Lurer på om den gikk klare? Om ikke blir det vel 24 + 7 % i tillegg, altså rundt 2600,- levert på døren.

Comment

• klausre
        • Oct 2025

Originally posted by OAK
        Hvor mye måtte du forresten gi for Orbit'en (inkl. toll og tull hvis du bestilte fra utlandet).
        Nå kom dessverre toll og mva i posten, 475,-

Da kom laderen m/pc tilkopling på rett under 2500,- Synes det fortsatt er nokså greit.

Comment

• klausre
          • Oct 2025

Originally posted by jojoen
          Kjøp ett 18A forseglet batteri og en matchende billig lader fra Claes Ohlson eller lignende. Den trenger ikke lade mer enn 1A feks. Jeg bruker 18A batteri og en mascot plugg inn vegglader som gir 2,7A. Men laderen må være til type batteri du har kjøpt. Nå har du ett relativt lett batteri å ta med overalt og du kan ha det hjemme siden det ikke gasser. Laderen kan også stå på døgnet rundt hele året.
          Jo, hvor fikk du tak i batterier på den størrelsen, billigst? Clas O. har maks 7 Ah's batteri. Kjøpet 7 Ah'n til fieldbox'n, samt den CTEK (3,3 A) laderen. Men som nevnt er jeg på jakt etter større tørrbatterier.

Comment

• jj
            • Nov 2002
            • 1327

Alle forhandlere for Gylling kan skaffe det (i praksis nesten alle hobbyforhandlere som har Sanyo).
            Koster vel ca.300-350kr ut i butikken vil jeg tro
            Jo Grini
            http://vimeo.com/jojoen
            http://www.youtube.com/jojoenno
            http://www.jojoen.no/

Comment

• klausre
              • Oct 2025

Sjekket litt opp nå og Biltema selger Blybatterier i alle størrelser. 18A's selges til rett under 300,-

Comment

• Sportive
                • Mar 2002
                • 320

Er vel litt mere praktisk med et gele batteri ?
                Noe dyrere, men slipper noe søl med syre...
                Pris 17ah hos modellracingfuel 550,-
                Low and slow with power to go !!

Comment

• klausre
                  • Oct 2025

Originally posted by Sportive
                  Er vel litt mere praktisk med et gele batteri ?
                  Noe dyrere, men slipper noe søl med syre...
                  Pris 17ah hos modellracingfuel 550,-
                  Dette er tørrbatterier, det du tenker på går under navnet syrebatteri

Comment

Working...