Tenkte bare jeg skulle nevne en ting ang. strømforsyning. Jeg bruker en fra en gammel PC på 150W. Den gir stabil og fin strøm. Er litt spent på om den blir for liten til min nye lader , Simprop V3. Må jeg kjøpe ny så kommer jeg til å handle på Komplett Data, 227kr for en strømforsyning på 350W. Den prisen tror jeg ikke Clas Ohlson matcher heller. Dere mer erfarne elektroflygere må gjerne protestere på mitt valg, men jeg håper og tror at PC-strømmen er god nok for mine ladere.
Unconfigured Ad
Collapse
Nå er grom-lederen bestilt fra Orbit electronic, men..
Collapse
X
-
-
Originally posted by OAKhmmm...hørtes dyrt ut. Trodde prisen var ca.600 + mva. Hør med Th&Kåre....jeg kjøpte min der. Mener jeg gav noe rundt 900,-
"Clason" har "lillebroren" til den laderen jeg nevnte. Denne er like god til å lade blybatterier, men kan ikke brukes som strømforsyning.
Originally posted by OAKHvor mye måtte du forresten gi for Orbit'en (inkl. toll og tull hvis du bestilte fra utlandet).Comment
-
Originally posted by jojoenKjøp ett 18A forseglet batteri og en matchende billig lader fra Claes Ohlson eller lignende. Den trenger ikke lade mer enn 1A feks. Jeg bruker 18A batteri og en mascot plugg inn vegglader som gir 2,7A. Men laderen må være til type batteri du har kjøpt. Nå har du ett relativt lett batteri å ta med overalt og du kan ha det hjemme siden det ikke gasser. Laderen kan også stå på døgnet rundt hele året.Comment
-
Alle forhandlere for Gylling kan skaffe det (i praksis nesten alle hobbyforhandlere som har Sanyo).
Koster vel ca.300-350kr ut i butikken vil jeg troComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment