Unconfigured Ad

Collapse

duralite batteri

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lancair
    • Dec 2005
    • 220

duralite batteri

hei hei

lurte litt på disse bateriene

duralite pluss lithium-ion
    1900mah-7.4volt
    4cell-2s2p

har aldri hatt ion batteri så det jeg lurte på om jeg kan lade de på lipo programet
    på laderen min.

vært fint med et kjapt svar vill fly i morgen
    sven arne johansen

mine fly

radioer
    futaba 9c super
    spektrum DX7

pitts s12 wspan 1.75 da 50R
    aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
    sagitta projekt zwo 2.20 wspan
    funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
    nanofloo
    termick star
    stiletto F3F 2.54 wspan
    lancair360 mk2 os50sx 2t
    Enforce os 108 2t
    + en haug til
    http://www.lillehammer-mfk.org/

viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen
  • Badevakt1
    • Jan 2007
    • 79

Hei.

På min Hyperion EOS0610 er det eget Lithium-ion program, så jeg antar at det er en grunn til det.
    Når det er sagt forteller denne siden at du kan lade Li-ion med en Li-Po lader:

Men, hvis det på batteriet ditt står både 4 celler og 7,4V må du holde tunga rett i munnen. Hver celle er på 3,7V, så her snakker vi om et 2 cellers batteri i forhold til hva du må stille laderen på. Laderen bryr seg ikke om 2p-benevnelsen, bare 2s.

Og er det balanseringsplugg på batteriet bør du absolutt bruke en balanserer.

God tur i morgen!

Comment

• oistein
      Moderator
      • Apr 2006
      • 681

Kjøp en duralite lader til disse batteriene så er alt såre enkelt. Duralite kommer med to plugger, en svart til mottager og en gul til lading. Den gule pluggen får via et overspenningsvern inkl en balanserer slik at du med dum duralite lader er helt sikker. Denne laderen koster ikke mye $20-$30.

PS! Dette er ekstremt gode batterier, har disse selv i en 2.6m Zirolli Dauntless, SiST 1/5 Fw190-A8 og en 2m PST Thunderjet med 13kg turbin.

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Det fins to typer LiIon på markedet. Den gamle typen som har 3,6V som nominell spenning og ikke kan lades på LiPo-program, og den typen som er nyere og har 3,7V nominelt og kan lades på LiPo-program.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...