Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ute etter batteri-/ladekontakter til LiPo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ute etter batteri-/ladekontakter til LiPo

    Jeg er ute ett gode batterikontaker til LiPo, små med andre ord.

    Jeg tenker på noen som garantert ikke kan feilkoples etc. Forslag og hvor kan de kjøpes?

  • #2
    Det finnes mange bra typer, her er noen. Hvor mye Amp skal du dra?

    Jeg annbefaler deg å velge en standard på kontaktene og holde deg til det, (Mye lettere å holde styr på ladekablene)
    Attached Files
    What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

    Comment


    • #3
      (Fikk kun lagt inn 3 bilder så her kommer den 4.)

      Dette er den jeg bruker og den finnes i 2mm og 4mm (bruker også JST på en liten GWS Tigermoth)

      Kjøper mine hos http://www.aircraft-world.com/ da de har frakt på $2.50 og er billige (pass på 200kr grensa!)



      Direkte link til koblinger:
      http://aircraft-world.com/shopdispla...and+connectors
      Attached Files
      What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

      Comment


      • #4
        Hei igjen Klaus.

        Kontaktene jeg anbefalte deg er de samme som er avbildet på det siste bildet Kekar har lagt inn. Var 2mm utgaven jeg snakket om.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Hvor mange Ampere tåler JST kontakter?
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Siden ingen har oppdaget mit lille spørsmål så svarer jeg selv.
            Fant en artikkel i siste Backyard Flyer (MAY 2004 og jada dere som ikke abonerer, jeg fikk det til påske ), som omhandler litt om bruksområdet til enkelte kontakter.
            Basert på Ampere forbruk så ser den listen slik ut (ikke komplett liste bare det som sto i bladet).

            * Under 1 A: JST White og Unisex koblinger. Kabel: AWG 22.
            * 1-2 A: JST White og JST Red. Kabel: AWG 18-20.
            * 1-3 A: JST Red. Kabel: AWG 18.
            * 4-7 A: Deans 4-Pin. Kabel: AWG 18.
            * 10-15 A: APP Sermos og Deans Ultra. Kabel: AWG 16
            * 20-30 A: APP Sermos og Deans Ultra. Kabel AWG 14.
            * 25-60 A: APP Sermos. Kabel AWG 12.

            AWG betryr Gauge som er ett engelsk mål for kabel tykkelse (AWG 0 = ca 54mm2), dess høyere AWG nummer dess tynnere er kabelen.

            Er der noen som kan kompletere listen og kansje legge til hvor langt en kan strekke disse koblingene før det blir alvorlige problemer?
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kekar
              (Fikk kun lagt inn 3 bilder så her kommer den 4.)

              Dette er den jeg bruker og den finnes i 2mm og 4mm (bruker også JST på en liten GWS Tigermoth)

              Kjøper mine hos http://www.aircraft-world.com/ da de har frakt på $2.50 og er billige (pass på 200kr grensa!)



              Direkte link til koblinger:
              http://aircraft-world.com/shopdispla...and+connectors
              Vil bare informere om at el-flight.dk har disse til en uslårlig pris, 30 DKK pr. par. Har sett flere norske forhandelre har priset disse til opp mot 80,- så her er det EKSTREMT mye penger å spare. Fikk pakken i posten 2-3 dager etter at de var bestilt.

              Comment


              • #8
                Fy f....... Jeg fikk bakoversveis idag. Har kjøpt meg ny lader (schulze 6330) og skulle ha meg noen kontakter til å lage ladekabler. Hos denne forhandleren på det sentrale østland, så tok de 80,- for et par MPX kontakter som vist øverst i denne threaden!! Tok en kjapp mailings til elflight.dk, og de solgte disse i 3 pack (ja, 3 par) til den nette pris av 75,- pr pakke. Kjøpte noen pakker av den der kan du si. Så alle dere som bruker mye penger på småsnacks, ta dere et kvarter på nettet og søk litt. Mye penger spart som f.eks kan brukes på nye lipo pakker
                Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                Comment


                • #9
                  Hei.

                  Bruker selv MPX kontakter, og er fornøyd med disse. Har hittil kjøpt de på Hobbyland i Bergen, og da koster de 125,- for 5 av hver type.

                  Ser at mange bestiller fra elflight.dk, men blir ikke det dyrt???

                  Eller er trikset å bestille for under 200, så du slipper mva???
                  John

                  Comment


                  • #10
                    Griffin har 6 pk med 2,5mm gullbelagte hann/hunnkontakter (totalt 12 i pakken) for kr 100 pr pakke.

                    Om det er billigere å kjøpe i Danmark vet jeg ikke men å bruke 100 kr for en pakke kontakter som er nok til 6 li-po pakker som igjen koster mellom 2.500 og 3.600 hvis du kjøper siste generasjons batterier blir jo ikke all verden. Det utgjør ca 2,5% av batteriprisen og det skal man jo ikke klage på.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • #11
                      Fikk mail fra elflight rett etter bestillingen var gjort. Det ble 24 kroner ekstra i porto, og de sender det som et "privat" brev. Har funka greit før det. Sånne små duppedingser tar jo ikke så stor plass i et brev.
                      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                      Comment

                      Working...
                      X