Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til å lage meg en adapter!!(Hyperion EOS0606i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til å lage meg en adapter!!(Hyperion EOS0606i)

    Hei

    Jeg kjøpte meg en Hyperion EOS0606i AD 6S 6A , denne kommer seff uten adapter som passer mine align 2s batteri til t-rex`en. Jeg bestillte meg adapter sist uke, men posten bruker hinsides lang tid på å levere pakken, så nå står påsken min i fare for å bli uten flying

    Noen som har ett skjema som gjør at jeg kan koble meg innpå den adapter plata som følger med laderen, slik at jeg kan lage en adapter selv?
    Align T-rex 450seV2, Futaba 9650, 3x Hitec 65MG, GY401, Spectrum 6100,
    Gaui SE200, Futaba 3154, 3x Maxwell-MX306BB, Logitec 2100, Spectrum 6100e
    TWM Piper cub 1/5, OS61FX
    Spectrum DX7

  • #2
    Trenger du adapter da??? Kan du ikke bare lade via "bananplugg-utgangen" og deans ladekontakt??? Har selv en EOS 5i og bruker kun denne måten. Adapter brukes vel kun når en skal balansere batteriene, tror jeg!!!

    Comment


    • #3
      Tja mulig det Får feilmelding jeg når jeg kun bruker bananplugg utgangen, står at balanserings pluggen må kobles i

      Edit: Går ann å lade, men det kommer opp en melding om at balanserings pluggen ikke er koblet til.

      Er det skadelig å lade uten denne i?
      Last edited by Audi Rs2; 19-03-08, 17:02.
      Align T-rex 450seV2, Futaba 9650, 3x Hitec 65MG, GY401, Spectrum 6100,
      Gaui SE200, Futaba 3154, 3x Maxwell-MX306BB, Logitec 2100, Spectrum 6100e
      TWM Piper cub 1/5, OS61FX
      Spectrum DX7

      Comment


      • #4
        Om det er skadelig?

        Ja, kanskje. I påvente av adapter hadde nok jeg likevel gjort det. Men da er jeg tilstede under ladingen, og avbryter ladingen når cellespenningen er rundt 4V.

        Batterier uten ballanserer kan med fordel lades som LiIon, men denne laderen tror jeg ikke har den muligheten.
        Last edited by Torstein; 20-03-08, 10:12.

        Comment


        • #5
          Så lenge du har bestillt deg adapter så er vel den saken grei
          Å lade 2S uten balanserer er vel noe man ikke skal annbefale,men hva skal man gjøre med lipo som ikke har balanse kontakt da f.eks
          Not Found
          Eg lader alltid med balanserer,men har denne batteripakken til trex'n uten balanseplugg.Har ladet den i over 1 år nå (ikke sammenhengende ) og den funker fint den av en eller annen merkelig grunn.
          Så om du tar noen oppladinger uten balanserer må da gå bra det.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            Flaut og morsomt spørsmål. Hva er egentlig det å ballansere et batteri?! Er det noe som MÅ gjøres på lipo batterier sånn en gang i blandt? Og hvordan..

            --- Jepp takk for svar
            All you need is love

            Comment


            • #7
              Poenget er ikke så mye balansen i seg som det å ikke overlade enkeltceller det skader dem og gir en brannrisiko, derfor bør man bruke balanserer som overvåker individuell cellespenning hver gang

              Comment


              • #8
                Det Tintin sier er rett, men han svarte ikke på hele spørsmålet ditt.

                Å balansere vil si å sørge for at alle cellene i ett batteri har samme spenning.
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment

                Working...
                X