Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo i flybaggasje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipo i flybaggasje

    Skal en tur til Spania og har med med fly og utstyr, men har lest endel på nett ang frakt av lipo på fly, og det ser ut til at det er endel delte meninger ang dette.

    Sendes self. som baggasje, men forstår ikke helt at dette kan være noe problem.
    Disse cellene kommer jo hjem til distributører og forbrukere med fly fra østen.

    Desuten, så er jo ikke dette noe annen kjemi enn det som finnes i laptops, mobiler osv osv.

    Noen som kan gi et enkelt svar opå dette?

    Når det gjelder radioutstyr,hva med å dukke opp på gardermoen i tollen med en futaba computer radio, uten dok på at denne har vært ført ut av landet, om koffertene skulle åpnes?

    Noen med erfaringer?

    Mvh
    Cory

  • #2
    Kom hjem fra en Spaniatur nå på tirsdag. Perfekt temperatur og fine flyforhold i Sør-Spania for tiden kan jeg røpe….

    Hadde med en elektroseiler og tok mye flyfoto med denne. Glimrende termikforhold til tider var det også. Vedlagte bilde tok jeg over Playa Honda forrige fredag. Har kjørt ned oppløsningen litt, men det blir i hvert fall ganske brukbart. 3 Lipo-pakker hadde jeg i bagasjen. La de i en i slik brannhemmende LiPo-Sack for sikkerhets skyld. Har gjort dette flere ganger. Ingen spørsmål så langt.

    No hay problema!
    Attached Files
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment


    • #3
      Hola
      Herlige bilder det der.
      Drar imorgen, så jeg rekker ikke å få fatt på noe lipo sekk, men tar sjansen på at det går greit.

      Hasta Mañana

      Comment


      • #4
        Originally posted by voltz View Post
        Kom hjem fra en Spaniatur nå på tirsdag. Perfekt temperatur og fine flyforhold i Sør-Spania for tiden kan jeg røpe….

        Hadde med en elektroseiler og tok mye flyfoto med denne. Glimrende termikforhold til tider var det også. Vedlagte bilde tok jeg over Playa Honda forrige fredag. Har kjørt ned oppløsningen litt, men det blir i hvert fall ganske brukbart. 3 Lipo-pakker hadde jeg i bagasjen. La de i en i slik brannhemmende LiPo-Sack for sikkerhets skyld. Har gjort dette flere ganger. Ingen spørsmål så langt.

        No hay problema!
        Ikke for å gå helt off topic, men hva slags kamera har du brukt?
        Flott bilde!
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

        MFN @ Facebook - Like!

        Comment

        Working...
        X