Announcement

Collapse
No announcement yet.

ødelagt lipo - lodding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ødelagt lipo - lodding?

    Kanskje ikke ødelagt, men den ene ledningen (den som koples til balancer) har løsnet fra selve batteriet. Er dette mulig å lodde på plass igjen, eller frarådes det å tukle med koplingene på selve batteriet?
    Det skal vel ikke bli for varmt heller, og lodding fører jo til en del varme.

    Noen som har erfaringer med dette? litt irriterende at en pakke til 400,- blir ubrukelig pga en ligten ledning. heh.

    k.

  • #2
    Jeg har gjort det på den ene pakken min og det gikk helt fint det, har brukt den lenge nå uten problemer. Det er ikke alle som det er like lett å komme til på, men det ser du jo selv..
    T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
    Hansen -74

    Comment


    • #3
      ja, det ser helt greit ut å komme tilder. det er den ene tynne gule ledningen i midten.
      men hvordan er det med varme utvikling og lodding, er ikke det slik at lipo'er ikke er spesielt glade i varme?

      Vel, de ledningene har blitt loddet en gang før..så jeg får prøve. Er det noe spesielt jeg må passe meg for?

      kjetil

      Comment


      • #4
        Stripp av noe isolasjon og bøy den sånn at den ligger stabilt over loddepunktet og lodd på, vær nøye med at utgangspunktet er bra så slipper du å bruke for mye tid og dermed øke temp. Skal være fort gjort det der og det er ikke mye varme som pakken blir utsatt for.. vet ikke hvor stø du er på å lodde da men.. (;
        T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
        Hansen -74

        Comment


        • #5
          Pass på at du ikke kommer borti andre loddinger mens du holder på. (kortslutning er ikke bra.) pleier å isolere de andre polene godt før jeg begynner å lodde. det er i tilleg lurt å legge tinn på ledningen før du setter den på batteriet slik at de slipper å varme så lenge.
          Edvin
          ------
          http://home.no.net/hansenmh

          Comment

          Working...
          X