Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading med swallow advance.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lading med swallow advance.

    Hei. Jeg er helt fersk når det gjelder lading. Jeg har et Ni-mh batteri på 1800mah og er på 4,6V. Hvor mange A skal laderen stå på for å lade kjapt og riktig? Også lurer jeg på det samma med Lipo batteri på 1000mah og 7,4V. Hvordan lader jeg dette ut på riktig måte?
    Skau

  • #2
    Ni-Mh: Laderen settes på denne batteri typen. Ladestrøm .... jeg vet ikke hva andre anbefaler, men når jeg lader mine batterier så lader jeg på 3/4 av kapasiteten ved hurtiglading og 1/10 ved langsom lading.

    Lipo: Laderen settes på denne batteritypen. Ladestrømmen skal aldri overstige 1C. Hva som er optimalt her er jeg ikke sikker på, men jeg personlig lader på 80-85% av 1C ... i ditt tilfelle skal laderen i så fall settes til å lade 2s med ladestrøm på 800-850 mah og ALDRI over 1000 mah.

    Lipo skal forøvrig aldri tappes helt ned, men det er du sikkert klar over.
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      Hei !
      Jeg har varierende erfaringer med min Swallow Advance.. Tror kansje at denne typen ladere ( mulig jeg skyter meg selv i foten nå..) Er litt for ustabile dersom man er litt nøye med batteripakkene. Jeg har hatt store problemer med å lade opp og eller ved cykling av mine pakker.. og ja, jeg har fått forhandleren til å re-kalibrere den.

      Jeg kjøper meg en Schultze-lader i steden.. men selv den er avhengig av GODE kabler for at den skal funke optimalt.
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment

      Working...
      X