Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silverlit X-Plane ekstra batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silverlit X-Plane ekstra batteri

    Hei, har hatt Silverlit X-Plane en liten stund. Er storfornøyd, men flyet går så fort tom for batteri. Har lett litt rundt på nettet etter ekstra batteri til denne modellen, men finner ingenting. Noen som vet hvor man kan tak i et slikt batteri?

    Har funner riktig volt, osv. Men tviler på at mange av disse batteriene passer i den luka der det skal være. Noen som har peiling?

    Bilde:

    Link til flyet: Prisjakt

  • #2
    Hei!

    Bra at flere like disse små fra silverlit! Jeg har et par av den forrige lille modellen de hadde, og trengte også ekstra/nye batterier. Jeg vet ikke hva du har funnet ut i forhold til voltstyrke og kapasitet, men jeg fikk kjøpt de som passet til mitt fly på LIPO.NO (trykk på x-twin) Jeg kjøpte for ett år siden, og hjemmesiden deres har bare blitt bedre. Skulle ikke forundre meg om de gutta etterhvert blir mer og mer kjente innen salg av lipo-batterier i Norge. Den gangen måtte jeg kjøpe 10 stykk for at de ville ta handelen, men det kan ha endret seg nå. Batteriene koster så lite per stykk at de ikke ville bruke tid på å selge bare ett batteri. De 9 andre fikk jeg lett solgt til kompiser med samme fly. Lykke til
    Last edited by johanngj; 19-04-08, 19:42. Reason: leif
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #3
      Akkurat voltstyrken er vel ikke så mye å diskutere, den er nok 3,7 volt, men kapasiteten er nok mer interesant.

      Jeg har sett noen leverandører av celler som har disse batteriene, men husker desverre ikke noen linker, men hvis du søker på lipo så finner du det nok, søk etter produsenter eller distrubutører.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Om du ikke finner noe på lipo.no , så mener jeg at produsenten som silverlit bruker heter "fullriver". Taiwan-produsert eller no i den duren. Håper du lykkes
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment


        • #5
          Originally posted by johanngj View Post
          Hei!
          Bra at flere like disse små fra silverlit!
          Jeg har et par av de små og Men dette flyet ( X-Plane ) er en litt større modell med høyderor, sideror og throttle, batterit du lader i vanlig strømuttak og ikke på kontrollen. Derfor vil jeg ha flere batteri slik at jeg bare kan bytte når det ene er tomt. (batteriet ligger i en luke under forhjulet). Problemet er at jeg heller ikke finner noe mål på batteriet som sitter der.

          Comment


          • #6
            Men det står kanskje et produktnummer på batteriet som du kan google. Hvis du legger ut et bilde av batteriet, så kanskje noen her på forumet gjenkjenner det og kan hjelpe deg videre.
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • #7
              Om du googler flyet så finner du at det skal ha et 8.4 volt 350 mah nimh batteri og ikke noe lipo. Viktig å ikke mikse dette på samme lader, da lukter det fort svidd....

              Comment


              • #8
                Hvis det stemmer, så ser det hvertfall ikke ut som elefun kan hjelpe deg. Kanskje et par av disse kan gjøre susen.

                http://www.thomasdistributing.com/sh...533p43lu4c3un7

                Men de finnes sikkert også å få tak i Norge
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment

                Working...
                X