Announcement

Collapse
No announcement yet.

Død lipopakke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Død lipopakke?

    Kjøpte 3stk MegaPower pakker fra Helidirect sammes med heliet mitt, men når jeg skulle lade det ene, så fikk jeg "no battery" på laderen. Jeg sjekket så spenningen på deans pluggen jeg loddet på, og den var 0v. Jeg sjekket nå spenningen på lederne på balanseringspluggen (dette er vel spenningen på hver enkelt celle?) og fikk 3,92 på den ene. Noen tall som blafrer litt og så ender det opp med 0,0 på den andre, og absolutt helt dødt på den tredje lederen. Noe jeg kan gjøre med dette? Kan jeg "fikse" dette? Litt tungvindt å returnere ei pakke til Helidirect.. :/
    varta

  • #2
    Høres ut som ledningsbrudd en plass.

    Du kan jo sprette den opp og sjekke alle ledninger/loddinger.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by roadrune View Post
      Høres ut som ledningsbrudd en plass.

      Du kan jo sprette den opp og sjekke alle ledninger/loddinger.
      Bør jeg gjøre dette? Har respekt for lipo
      varta

      Comment


      • #4
        Originally posted by Talker View Post
        Bør jeg gjøre dette? Har respekt for lipo
        Det sa ikke jeg at du burde, men jeg sier at jeg hadde gjort det
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #5
          Hmm.. Noen som har noen bilder fra en lipopakke fra insiden? Hva burde jeg se etter? Og er det noe jeg IKKE burde gjøre?
          varta

          Comment


          • #6
            Altså.. lipopakkene består av celler. Cellene er pakket inn og forseglet i en kraftig aluminiumsfolie. Cellene er gjerne limt til hverandre med en eller anna form for lim. Rundt cellene er det vanlig krypestrømpe type stor. Hvis du fjerner denne kommer du til cellene. I enden av hver celle sitter det noen loddeører som ledningene er loddet til. Det du i hvert fall ikke må gjøer er å punktere selve cella!

            Jeg vil vel egentlig fraråde folk å tukle med lipobatterier.
            Om det ikke dreier seg om det helt store beløpet tror jeg at det kan være greit å tenke seg om to ganger før en setter kniven i de...
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Har ingen bilder desverre. Noen kar et prinkort i ene enden som forbinder cellene, i andre er tab'ene på cellene loddet direkte sammen. Ut fra bildene hos Helidirect ser det ut til å være printkort. Har du forsøkt å måle på balansekontakten på andre måter enn mellom den ytterste på ene siden og de andre? Hvis ikke prøv å måle mellom den ytterste på andre siden og de andre, og mellom nabo ledningene (1&2 ,2&3, 3&4).
              Fred Larssen

              Comment

              Working...
              X